Haas povýšil Lauru Mullerovou na pozici závodní inženýrky nového člena týmu Estebana Ocona, která se tak stala první ženou na prestižní pozici a na plný úvazek. Dále tým přivítal Carine Cridelichová, která nastoupí jako vedoucí strategie z konkurenčního týmu Racing Bulls v rámci širšího posílení struktury.
V čele řady změn stojí Laura Mullerová, která povýšila na závodní inženýrku Haasu a stala se tak první ženou na plný úvazek na prestižní pozici. Závodní inženýr je jednou z nejvyšších funkcí v týmu, protože je hlavním spojovacím článkem mezi jezdcem a týmem, a to jak na trati prostřednictvím rádiové komunikace, tak mimo ni při sledování výkonnosti.
Šéf Haasu Ajao Komatsu uvedl, že Mullerová, která do Haasu nastoupila v roce 2022 a pracovala v oddělení simulátorů, se k Estebanovi Oconovi, který přechází z Alpine, skvěle hodí. „Je to dost odhodlaná žena,“ řekl Komatsu. „A je velmi pracovitá. Její pracovní morálka je opravdu, opravdu dobrá. Bude Estebanovým závodním inženýrem. Co se týče osobnostního pohledu, Esteban je také dost odhodlaný. Takže po téhle stránce si myslím, že ta hnací síla, ta osobnost, docela dobře odpovídá.“
„A pak je opravdu dobrá v tom, že když vidí nějaký problém, tak se do něj ponoří a nezastaví se u prvního možného řešení. Někteří lidé, když najdou odpověď, první odpověď, se u ní zastaví. Myslí si: Skvělé, našel jsem řešení, jdu dál. Ona má ale skvělou pracovní morálku. Takže když najde řešení, ví, že je tu dalších deset nových otázek, na které se musí odpovědět,“ popisuje Komatsu dále.
„Její odhodlání je to, co mi imponuje nejvíc,“ dodává. „Když se podíváte, kolik máme v kanceláři inženýrek, je to rozhodně více než dříve. Ale není to tak, že bych si Lauru vybral proto, že je žena. Nezáleží nám na národnosti, pohlaví, na tom opravdu nezáleží, protože to, na čem záleží, je práce. Jak dokážete zapadnout do týmu, jak dokážete maximalizovat výkon. Věřím, že je to správná volba.“
Z pozice výkonnostního inženýra na pozici závodního inženýra nováčka Olivera Bearmana povýšil také Ronan O’Hare, který v roce 2023 dvakrát zaskočil za Kevina Magnussena jako závodní jezdec a v týmu se již dobře zabydlel.
Z Red Bullu do Haasu v březnu přestupuje Carine Cridelichová a ukončí tak hledání vedoucího oddělení strategie, které podle šéfa Haasu probíhalo velmi dlouho. Vrací se také Mark Lowe na nově vytvořenou pozici sportovního ředitele, zatímco dlouholetý týmový manažer Pete Crolla odchází.
Haas mimo jiné obsadil rok neobsazenou pozici hlavního závodního inženýra, na kterou nastoupil Francesco Nenci, jenž dříve působil v F1 u týmů Sauber a Toyota a nedávno zastával funkci vedoucího výkonnostního týmu v projektu Audi Rallye Dakar.
Komatsu uvedl, že změny v týmu a na trati jsou obrovské, ale při hodnocení své první sezóny ve funkci šéfa týmu měl pocit, že to byla jedna z nejslabších oblastí loňského roku.
Dodal: „Čím víc a víc se auto stávalo konkurenceschopným, tím víc se to odhalovalo. Co se týče provedení, pokud řekneme, že jsme měli skončit na šestém místě, ale neskončili jsme. Částečně jsme přišli o příliš mnoho bodů ze samotného provozu na trati. Takže jsme v tomto ohledu opravdu potřebovali přidat.“
Je to hodně změn najednou a největší soubor změn, které tým prodělal od svého vstupu do sportu v roce 2016, ale Komatsu se domnívá, že nyní je ten správný čas, zejména vzhledem k tomu, že v příštím roce budou zavedena rozsáhlá nová pravidla týkající se aerodynamiky a pohonných jednotek.
„Cítil jsem, že to jednou musíme udělat,“ řekl. „Kdy tedy nastane ten správný okamžik? Nikdy není ten správný okamžik. Ale rozhodli jsme se, že to raději uděláme letos než v roce 2026 s kompletně novou generací vozů. Takže alespoň technické předpisy jsou teď stabilní. To, co řešíme po sportovní stránce, je stabilní. Ano, bezpochyby to nebude jednoduché, ale cítil jsem, že to v určitém okamžiku musíme udělat. Nemůžeme to pořád odkládat.“
Haas loni skončil v šampionátu konstruktérů na sedmém místě, což je jeho nejlepší umístění od roku 2018, a v roce 2025 na to chce navázat s novou sestavou, v níž se objeví právě Esteban Ocon a juniorský jezdec Ferrari Oliver Bearman.