Velká česká naděje ve sportu GT Gábina Jílková neměla na Red Bull Ringu příliš štěstí. V sobotu si po defektu vozu nezazávodila vůbec, v neděli podala báječný výkon, její kolega ale mořný špičkový výsledek zahodil. Oba závody GT4 vyhrál BMW týmu Hofor s Italem Pianou a Němcem Schreyem v kokpitu.
Sobota: BMW od startu až do cíle vpředu
Co ve Spielbergu platilo pro velkou třídu „GT-Masters“, to našlo uplatnění i u menších GT4: Tempo udávala značka BMW. V sobotní kvalifikaci se prosadil Gabriele Piana na Hofor-BMW M4 před Möllerem-Madsenem na WS-Porsche 718 a Dörrem na Dörr-Aston Martinu Vantage. Týmový kolega Robert Haub zajel na ZVO-Mercedesu GT4 jen 18. čas, přesto si byla „Quick Gabi“ Jílková před startem jistá, že „dojedou každopádně na bodech“. A zpočátku to nevypadalo pro US-českou dvojici vůbec zle. Zatímco na špičce upalovali Ital Piana a později jeho kopilot Schrey z Německa pro „bavorský“ úspěch před Astonem týmu Dörr a Mercedesem stáje Schnitzelam, postoupil Haub dobrým úvodem kupředu až na 13. pozici. Z 11. kola se ale již nevrátil.
„Baterie vozu prostě přestala vůz zásobovat elektrickým proudem,“ jak potvrdil technik týmu Zakowski-van Ommen-Mercedes. Doposud dobře naladěná Jílková si v sobotu tedy nezazávodila ani kolo. Poněkud lépe dopadla česká stáj RTR, jejíž KTM X-Bow dovedli Knopp s Pavlíčkem do cíle na 15. pozici.
Výsledek sobota:
1. Piana/Schrey, Hofor-BMW M4
2. Dörr/Leroux, Dörr-Aston Martin Vantage
3. Böckmann/Born, Schnitzelalm-Mercedes GT4
4. Hanses/Nouet, CV-Mercedes GT4
5. Möller-Madsen/Zulauf, WS-Porsche 718
6. Wiskirchen/Hartwig, Allied-Porsche 718
Neděle: Demolishion derby s dobrým výsledkem pro český RTR
Sobotní vítěz Schrey stačil v nedělní kvalifikaci jen na 4. pozici. Před ním se usadily Astony Martin s Primmem a Lerouxem společně s Mercedesem Noueta. Gábina Jílková kvalifikovala zvůj ZVO-Mercedes jako 17., dvě pozice před Pavlíčkovým RTR-KTM. Simon Primm odstartoval výborně a z prvního kola se vrátil v čele před sobotním vítězem Schreyem, Nouetem a Lerouxem. Jílková postoupila na 15. místo, Pavlíček byl 19. Po 10 minutách kolidoval Pavlíček na konci cílové rovinky s Holzemem, jehož Aston Martin poté letěl do svodidel a byl zle poškozen. Následující neutralizace pozastavila především postup Jílkové, která nyní byla 14. Po restartu se jelo jen půl kola, než ve vracečce Remus zůstal stát Nouet – „Quick Gabi“ stačila tato minutka, aby poskočila kupředu na 11. místo. Po druhém restartu potřebovala senzačně rozjetá závodnice jen 3 zatáčky, aby předjela Borna se Stillem najednou! Ve stejném kole se Schrey prodral před Primma a byl první. Primm se poté propadal polem, zatímco se jeho kolega z týmu Dörr-Aston Martin, Leroux pustil do lídra.
Výkon Jílkové byl (zase jednou) jedním z vrcholů podniku. Než vůz předala Robertovi Haubovi, dokázala na trati překonat ještě další dva soupeře! Strategie sedla v týmu Jörga van Ommena očividně také výborně, Haub totiž vyjel na trať na 5. místě. 20 minut před koncem bylo po nehodě Ortmanna s Königem zapotřebí další neutralizace a naostro se po ní mělo jet 14 minut. Netrvalo to ale ani jediné kolo, než visely ve štěrku Krainerovy zatáčky další dva vozy. Na ostré závodění zbyly nakonec jen 2 minuty, dvě minuty, ve kterých ztratil Robert Haub nervy. Na konci rovinky Schönberg brzdil příliš pozdě a trefil Möller-Madsena. Akce zničila vůz a připravila tým o zasloužené body. Dojíždělo se tedy za 5. neutralizace a celé Tohowabohu přišlo vstříc Knoppovi, který převzal od Pavlíčka – skončili 8.
Výsledek neděle:
1. Piana/Schrey, Hofor-BMW M4
2. Dontje/Dörr, Dörr-Aston Martin Vantage
3. Wood/McKay, RacingOne-Aston Martin Vantage
4. Steinmetz/von Zabiensky, Schubert-BMW M4
5. Wiskirchen/Hartwig, Allied-Porsche 718
6. Bostandjiev/Lefterov, Overdrive-Porsche 718