Kryt kanálu, který trefil vůz George Russella a kvůli kterému byla zrušena podstatná část prvního tréninku, měl údájně špatné úchyty.
Russellův vůz Williams zasáhl kryt odtokového kanálu pří nájezdu do třetí zatáčky během úvodního tréninku.
Po následném vyšetřování příčiny nehody FIA zjistila, že ulomení spodní části uchycení odtoku vedlo k jeho uvolnění.
Náraz do odtoku způsobil velké poškození na Russellově voze. Zbytek tréninku byl zrušen a FIA nařídila kontrolu zbylých 360 odtoků.
Další problémy nebyly objeveny a nemusely tak být provedeny žádné opravy. Všechny odtoky byly přezkoumány i po druhém pátečním tréninku.
Williams musel vyměnit Russellovi šasi. Kvůli této výměně nemohl anglický jezdec absolvovat druhý trénink.
Mimo ztracený čas na trati, Russell potřebuje novou podlahu a ještě několik dalších oprav šasi. Preventivně bude vyměněn i modul rekuperace energie (ERS).
Přestože šasi může být v továrně opraveno, částka za opravu je pro Williams velice významná. Tento tým sotva dohonil vývoj náhradních dílů. Vše ale začalo tím, že vůz nebyl postaven včas a tým musel kvůli legálnosti dělat úpravy designu na poslední chvíli.
Po incidentu zástupkyně ředitele týmu Claire Williamsová řekla, že povede rozhovor s cílem posoudit, jakou náhradu může její tým získat.
Okruh je zodpovědný za to, že je vhodný pro dané účely, takže FIA, odpovědná za celkovou bezpečnost, není na vině.
Minulý rok obdržel Haas pojistnou náhradu od okruhu v Sepangu za podobný incident, který se udál v roce 2017.