Fernando Alonso se hned při svém prvním startu ve WEC radoval z vítězství. Dvojnásobný mistr světa Formule 1 z let 2005 a 2006 společně s Kazukim Nakadžimou a Sébastienem Buemim ovládl šestihodinový závod ve Spa-Francorchamps.
Fernanda Alonsa čeká v letošním roce náročná sezona. Kromě svého působení ve Formuli 1, kde závodí pro tým Mclaren, totiž španělský závodník absolvuje také pět podniků ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů WEC. Dvojnásobný šampion z let 2005 a 2006 bude hájit barvy Toyoty, která po loňském odchodu Porsche zůstala jedinou automobilkou v kategorii LMP1 a v sezoně 2018-2019 pravděpodobně nebude mít konkurenci. O vůz číslo 8 se bude Alonso dělit spolu se Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou, s nimiž se v minulosti potkal také ve Formuli 1.
Svou misi ve WEC, jejímž hlavním cílem je připsat si triumf v závodě 24 hodin Le Mans a přiblížit se tak k zisku tzv. Triple Crown, zahájil Alonso velmi dobře. Hned při svém premiérovém závodě v této sérii, kterým byla šesihodinovka na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, totiž Španěl společně se svými týmovými kolegy znovu okusil chuť vítězství, na které čekal pět let. Z triumfu se naposledy radoval před domácím publikem ve Velké ceně Španělska 2013 ještě v kokpitu Ferrari.
Cesta za vítězstvím se posádce č.8 otevřela již po páteční kvalifikaci. Týmoví kolegové španělsko-japonsko-švýcarské trojice Kamuj Kobajaši, José María López a Mike Conway totiž byli po dosažení nejrychlejšího času z páteční kvalifikace diskvalifikováni kvůli chybnému prohlášení o měřidle průtoku paliva. Tato drobná chybička měla pro posádku č.7 velké následky. Trojice Kobajaši, López, Nakajima totiž byla odsouzena ke startu z boxové uličky a do závodu se směla zapojit až poté, co celé startovní pole dokončí první kolo závodu.
I přesto se ovšem posádce číslo 7 podařilo dokončit úvodní podnik sezony na druhé příčce se ztrátou pouhých 1,4 desetin sekundy za svými týmovými kolegy. Pro ně závod neměl bezproblémový průběh, když museli absolvovat o jednu zastávku více než jejich sesterská posádka a vrásky na čele posádce jistě způsobily také hodiny Kazukiho Nakadžimy v zatáčce La Source. Přesto to ale nakonec byla tato posádka, která se radovala z vítězství. Jezdce Toyoty doprovodila na pódium trojice hájící barvy stáje Rebellion Racing složená z Neela Janiho a dvojice bývalých pilotů Formule 1 Andrého Lotterera a Bruna Senny.
Bývalý pilot Formule 1 se z prvenství radoval také v kategorii LMP2. Byl jím Francouz Jean-Eric Vergne, který v letech 2012-2014 závodil pro Toro Rosso a v současnosti vévodí šampionátu Formule E. Spolu s Vergnem byli součástí vítězné posádky stáje G-Drive také Andrea Pizzitola a Roman Rusinov, což rovněž není jméno příznivcům Formule 1 neznámé. Šestatřicetiletý Rus totiž v minulosti testoval pro stáje Jordan a Midland. V celkovém pořadí obsadila posádka sedmou pozici.
Kategorie LMP2 byla pro fanouška Formule 1 zajímavá také díky účasti Pastora Maldonada, který se společně se stájí DragonSpeed vrátil zhruba po dvou a půl letech k závodění. Venezuelan, který i přes triumf ve Velké ceně Španělska 2012 proslul v královně motorsportu zejména díky svým haváriím a incidentům, obsadil společně s Nathanaelem Berthonem a Robertem Gonzalezem šestou příčku ve třídě a dvanáctou celkově.
Zatímco v kategorii LMGTE Pro se z triumfu radovala posádka stáje Ford Chip Ganassi Stefan Mücke-Olivier Pla-Billy Johnson, v kategorii LMGTE Am byl nejúspěšnější vůz Aston Martin č.98, za jehož volantem se střídali Paul Dalla Lana, Matthias Lauda a další závodník se zkušenostmi z Formule 1 Pedro Lamy.
V souvislosti s kategorií LMGTE Am je třeba zmínit také jméno bývalého týmového kolegy Fernanda Alonsa a vítěze třech velkých cen Giancarla Fisichelly. Ital po pěti letech absolvuje v barvách švýcarské stáje Spirit Of Race kompletní sezonu WEC. Ve Spa-Francorchamps byl společně s Francescem Castellaccim a Thomasem Fohrem klasifikován na osmém místě ve své třídě.
Závod byl bohužel poznamenán také nepěknou kvalifikační nehodou Pietra Fittipaldiho. Brazilce potkal v Eau Rouge problém s posilovačem řízení a při incidentu utrpěl zlomeninu obou dolních končetin. Kromě tohoto nepříjemného zranění je ovšem v pořádku. Od závodění si ovšem vnuk legendárního Emersona Fittipaldiho bude muset dát nějaký čas pauzu a přijde také o svůj debut v legendárním závodě 500 mil Indianapolis, kde měl letos startovat.
„Supersezona“ WEC 2018-2019 bude pokračovat 16-17. června letošním ročníkem závodu 24 hodin Le Mans, kde se kromě Fernanda Alonsa představí také šampion Formule 1 z roku 2009 Jenson Button. Brit bude společně s Vitalijem Petrovem a Michailem Aljošinem reprezentovat stáj SMP Racing.