V mokro-suchém nedělním závodě F3 se prosadil Nor Dennis Hauger a potvrdil tím své jasné ambice na zisk titulu mistra. V uspokojivé formě se znovu prezentoval i tým Charouz Racing System. Jak Enzo Fittipaldi, tak i Logan Sargeant dojeli stáji ze Žebráku pro další body.
Nejrychlejší páteční kvalifikace Arthur Leclerc nesebral v pátečních sprintech ani bodík – a tak měl nedělní poleman co dohánět. Hned za ním již ovšem na mokré vozovce čekal na jeho nejmenší zaváhání nejrychlejší pilot maďarského víkendu F3, Dennis Hauger. Za týmovými kolegy Premy se seřadila trojice Tridentu v pořadí Jack Doohan-David Schumacher-Clement Novalak, jíž následovalo duo ARTu, Alexander Smoljar-Frederik Vesti. No a na 8. startovní pozici doufal v dobrý odpich a ve třetí dojezd na bodech Charouzův Logan Sargeant.
V čas startu již příliš silně nepršelo, asfalt ale byl hodně mokrý, což stačilo zodpovědným k tomu, aby publikum okradli o řádný start. 30 „hrdinů“ F3 tedy místo závodu kroužilo tři kola za safety carem, než se letmým startem vydali do boje o body. Ještě v prvním kole ovšem lehce kolidovali Martins s Rasmussenem a strachem zcela zaslepený ředitel závodu vyslal safety car ukvapeně znovu na trať i když oba vozy pokračovaly v jízdě!
Na plný plyn se tedy jelo znovu až od 4. kola. Leclerc vedl před Haugerem a Doohanem, Sargenat byl 10., Fittipaldi 14. a Staněk 16.
Pršet brzy přestalo a viditelnost se znatelně zlepšila – mokrá trať se ovšem starala o zajímavý průběh podniku. Na špičce si Leclerc s Haugerem nedarovali ani centimetr, dále vzadu přesvědčil pěknou stíhací jízdou „morálně posílený“ Fittipaldi. V 9. kole demonstroval Hauger svou převahu a převzal vedení, zatímco Fittipaldi již dýchal na záda kolegovi Sargeantovi a společně se tlačili na Caldwella s Iwasou.
Po 10 z 20 kol závodu byla ideální stopa de facto suchá – to nemohly vzorkované pneumatiky až do cíle vydržet… 7 kol před cílem převzal Fittipaldi 10. pozici a o 4 kola později měl Antonín Charouz na bodech hned dva vozy, když Brazilec i Američan předjeli Japonce Iwasu.
O málo později závod bohužel předčasně skončil. Villagomez otočil ve druhé zatáčce Cohena a do Izraelce vletěl domácí borec Toth. Neutralizovalo se a vítěz Hauger projel cílem před Leclercem, Doohanem , Schumacherem a Novalakem za Safety Carem.
Charouz Racing System mohl balit ve spokojené náladě, Fittipaldi se Sargeantem znovu vybojovali body, de Gerus nic nerozbil a dojel 20. Závod Romana Staňka ve středu pole zmařil Niziozemec Cordeel, když do Moraváka vrazil v předposlední zatáčce.
Šmpionát F3 pokračuje koncem srpna v Belgii.
Výsledek nedělního závodu:
- Dennis Hauger, Prema
- Arthur Leclerc, Prema
- Jack Doohan, Trident
- David Schumacher, Trident
- Clement Novalak, Trident
- Alexander Smoljar, ART
- Frederik Vesti, ART
- Oliver Caldwell, Prema
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
- Logan Sargeant, Charouz Racing System
20. Reshad de Gerus, Charouz Racing System
24. Roman Staněk, Hitech