Jezdec italského týmu Prema a člen Akademie Ferrari, Oliver Bearman zcela ovládl víkend v Baku. Po páteční pole position získal i oba zlaté poháry ze závodů a k maximálnímu počtu bodů mu scházelo jen nedělní nejrychlejší kolo. Roman Staněk a vozy Antonína Charouze zůstali v neděli bez bodů.
Po změně sobotního výsledku: Staněk prvním Čechem s body ve Formuli 2!
Nejen četné (a z velké části podivně motivované) neutralizace jsou díky přeregulovanosti „moderních“ závodů velkým problémem: Také pravidelné trestání jezdců dlouho po průjezdu cílem nechává fandy mnohdy jen kroutit hlavou nad sportovní hodnotou toho, co právě shlédli. Dodatečné úpravy výsledků se staly ve špičkových šampionátech normalitou – takřka po každé session se pořadí časem z nějakých důvodů pozmění. Nejinak tomu bylo po včerejším sprintu: Francouz Hadjar byl dodatečně potrestán za nedovolené předjíždění během neutralizace – a komisaři tím nevědomky napsali malou kapitolku dějin českého motorsportu: Roman Staněk postoupil na 8. pozici a je tak prvním českým jezdcem od vítězství Josefa Krále ve Spa roku 2012, který v této třídě zabodoval. Protože se mistrovství tehdy jmenovalo „GP2“, je Staněk dokonce prvním Čechem vůbec, který zabodoval v mistrovství formule 2! Možná, že by neškodily trochu důstojnější okolnosti…
Nedělní závod: Bearman přišel vítězství na chuť
Po šťastném a nečekaném triumfu v sobotu měl anglický člen Akademie Ferrari, Oliver Bearman realistickou šanci, odvézt si z výletu u Kaspického moře domů maximálně možný počet bodů: za pole position v pátek, vítěztví a nejrychlejší kolo v sobotu a to stejné i v neděli. S pohledem na chaotický průběh sprintu mohli v bodované umístění vlastně doufat i Roman Staněk a oba jezdci PHM Racingu by Charouz – šlo vlastně jen o to, udržet vůz danných 29 kol v koridoru tratě…
Bearmana neopustila výborná forma ani při startu a čistým odpichem se zařadil před Fittipaldiho, Pourchaireho, Vestiho a Martinse. Za nimi předvedl Staněk velmi agresivní úvod. Již po sprintu si byl jist, že měl v Baku na víc, než malé body a nyní se rychle posunul na 10. pozici. Nissany a Benavides z týmu PHM Racing by Charou začali velmi zdrženlivě.
Brzy se ovšem ukázalo, že nejrychlejší kombinací začátku závodu byl Theo Pourcheire a jeho ART-Dallara. Francouz se během 3 kol vypořádal jak s Fittipaldim, tak i s lídrem Bearmanem. Brit na to ovšem hned v příštím kole odpověděl rekordním kolem a získal špičku nazpět.
Přezutí na tvrdé pneumatiky absolvovalo pole již po čtvrtině závodu. Zatímco to nemělo na pořadí lídrů vliv, skončil Charouzův Brad Benavides po své druhé chybě dne v záchytné zóně. Zastávka v boxech a opětné najetí na dráhu se nevydařila u Tridentu – Staněk ztratil mnoho pozic.
K polovině závodu vedl Bearman těsně před Pourchairem, s odstupem následovali Fittipaldi s Martinsem v závětří. Závěrem se Angličan ovšem dokázal od Francouze rozhodně odpoutat, zatímco na vůz týmu ART začal dotírat zrychlující Fittipaldi. 6 kol před cílem převzal US-Brazilec skutečně druhou pozici. Závod se kupodivu obešel bez jediního výjezdu vodícího vozu a tak výsledek zrcadlil skutečné rozpoložení sil a talentu ve formuli 2: Bearman vyhrál s náskokem 2 sekund na trojici Fittipaldi-Pourchaire-Martins. Staněk dojel po zpackaném středu podniku jen 18., tedy jedno místo před Nissanym.
Osobní katastrofou byly závody v Baku také pro juniory Red Bullu, Iwasu a Haugera. Dosavadního lídr šampionátu z Japonska zůstal bez bodů a ani Nor se svými výkony pro kokpit v F1 právě nedoporučil.
F2 se nyní vrací do Evropy. Jezdci se střetnou přespříští týden k testu v Barceloně, než se od 19. do 21. května pojede o body v Imole.
Výsledek závodu F2 v Baku:
- Oliver Bearman, Prema
- Enzo Fittipladi, Carlin
- Theo Pourchaire, ART
- Victor Martins, ART
- Frederik Vesti, Prema
- Kush Maini, Campos
- Dennis Hauger, MP
- Isack Hadjar, Carlin
- Richard verschoor, Van Amersfoort
- Jak Crawford, Hitech
18. Roman Staněk, Trident
19. Roy Nissany, PHM Racing by Charouz
Nedojel: Brad Benavides, PHM Racing by Charouz