Tým inženýrů pod Rossem Brawnem připravuje pro sezónu 2021 novou sadu technických pravidel. Jejich součástí by přitom s relativně vysokou pravděpodobností mohla být změna v oblasti kol. Namísto současných třináctipalcových ráfků by se totiž mohly používat kola o průměru 18 palců.
Pirelli koncept osmnáctipalcových kol zkoumá již několik let. V roce 2014 jej dokonce poprvé otestoval, když se Charles Pic se speciálním obutím projel na Silverstonu za volantem vozu Lotus E22, o rok později pak v rámci víkendu Velké ceny Monaka s monopostem Dallara GP2/11 větší kola předvedl Martin Brundle.
Italský výrobce pneumatik je přesvědčen, že větší obutí, které se již používá v seriálech WEC a Formule E, má více společného s technologiemi, s nimiž se jeho zákazníci setkávají v běžném silničním provozu. Osmnáctipalcová kola by tak byla marketingově zajímavější.
Britský Autosport přitom uvádí, že podle jednoho z jeho zdrojů je přechod na větší kola pravděpodobnější než, možnost, že by Formule 1 zůstala u třináctipalcových.
Ředitel závodů FIA Charlie Whiting k tématu řekl: „Řekl bych, že ano. Je to součástí balíčku, o kterém diskutujeme.“
Obecnými argumenty proti přechodu na vyšší kola byla zátěž vyvíjená na zavěšení. Pneumatiky s nižším profilem mají totiž menší tlumicí schopnosti, zavěšení tak musí odvést větší část práce. Změna je diskutována již pro rok 2020, logičtější by však byl přechod až o sezónu později, kdy by měla přijít nová generace monopostů Formule 1.
Současně však platí, že Pirelli má nyní kontrakt na výhradní dodávku pneumatik pouze do konce roku 2019. Přechod na osmnáctipalcová kola by jistě byl součástí požadavků výběrového řízení na případného jiného výrobce. Ten by přitom musel pro jednu sezónu vyrobit menší gumy, od roku 2021 pak větší. To staví Pirelli do role favorita.