Také druhý sobotní sprint F2 v Bahrajnu znamenal zlatý pohár pro nováčka: tentokrát se prosadil úřadující mistr FIA-F3, Oscar Piastri (Prema) z Austrálie před zkušenými borci Čouem a Daruvalou. Charouz Racing System a David Beckmann znovu nezklamali. Předvedli pohotovou taktiku a 6. místem opět bodovali.
Od letošní sezony si FIA umínila, že obohatí již jen osm velkých cen F1 rámcovými závody F2. Za to se o tyto víkendy pojede o body hned třikrát. Místo hlavního závodu v sobotu a sprintu v neděli jako doposud, se pojedou v sobotu dva sprinty a hlavní, delší závod až v neděli před Grand Prix. Za umělého osvětlení tedy smělo 22 vozů formule 2 poprvé v historii moderní F2 nastoupit v Sachíru do druhého sobotního sprintu.
Nejlepší výchozí pozici při tom měl Juri Vips (Hitech). Dvacetiletý Estonec v barvách Red Bullu dojel dopoledne desátý, a proto se směl postavit do čela pole před Lirima Zendeliho (MP), Daniela Ticktuma (Carlin) a Kuan-Jü Čouem (UNI-Virtuosi). Jeden z hrdinů prvního závodu dne, David Beckmann (Charouz Racing System) si brousil zuby na další body z 8. pozice, jeho týmový kolega Guilherme Samaia startoval po překvapivě konkurenceschopném výkonu dopoledne ze slibného 12. místa.
Vips prošel všemi myslitelnými dorosteneckými formulemi Evropy a potřeboval opravdu všechny nabyté zkušenosti, aby po startu udržel první pozici před výborně reagujícím Zendelim. Za nimi torpédoval ve skrumáži první zatáčky Švarcman Ticktuma – oba byli eliminováni a první sobotu sezony 2021 si „za rámeček“ nedají… Další obětí Rusovy nezralé akce se stal i Beckmann, který ztratil čas při vyhýbacím manévru záchytnou zónou. Na trať tedy vyjel poprvé safety car Aston Martin a vedl za sebou špičku v pořadí Vips, Zendeli, Čou, Lundgaard, Piastri, Lawson, Drugovich a Beckmann. Druhý Charouzův jezdec Samaia držel 14. místo.
Restartu ve 4. kole využil Čou pohotově k předjetí druhého Zendeliho a i Beckmann jaksi marně hledal rytmus: rychle ztratil dvě místa vůči Viscaalovi a Petecofovi. Němcova Charouz-Dallara byla pravděpodobně úvodním incidentem poškozena a propadala se dále polem… Málo štěstí měl i další jezdec s „Charouzovým backroundem“ (vyhráli spolu šampionát F4) Lirim Zendeli: Lundgaard mu rozpáral zadní pneumatiku a poslal ho do autu. Dán za to byl penalizován 10 sekundami.
V mnohem lepším rozpoložení za to byl Číňan Čou. Hned v dalším kole za sebou nechal dosavadního lídra Vipse a rychle se od něj dokázal rekordními koly odpoutat.
Po polovině z 23 kol závodu byl Čou o 2 sekundy před Vipsem, jemuž v menších ostupech následovali Vips a Lawson s Drugovichem a Lundgaarden „na kufru“. Beckmann se Samaio drželi bezcenné 11. a 17. místo.
Osm kol před cílem pobavili (televizní) diváky hezkým trojbojem Lundgaard, Drugovich a Lawson. Skončil srážkou Brazilce s Novozélanďanem. Dopolední vítěz byl poté mimo, na trať znovu vyjel safety car a několik jezdců (mezi nimi i Beckmann) využilo neutralizace k přezutí na měkké pneumatiky.
Naplno se znovu mohlo jet až 6 kol před závěrem. Čou při tom vyrazil do rozhodujícího finiše před Drugovichem, Armstrongem, Viscaalem a Vipsem. Zatímco Čou držel vedení, brzdil Drugovich na čas vozy za sebou – Armstrong, Vips a Piastri ho ovšem rychle nechali za sebou. Také Beckmann zachoval chladnou hlavu a přehled. Postoupil na bodované osmé místo a když zpomalil Vips, patřila mu dobrá sedmá pozice.
Závěrem závodu byly pneumatiky čínského lídra v koncích a nováček Oscar Piastri (Prema) ho v posledním kole ve vedení vystřídal. Úřadující mistr FIA F3 a junior Renaultu poté slavil „pod dozorem“ mentora Marka Webbera a šéfa Alaina Prosta sladké vítězství před Čouem, Daruvalou a senzačním Nizozemcem Richardem Verschoorem (MP). David Beckmann dokázal šikovně těžit z pohotové strategie týmu Charouz Racing System a 6. místem znovu hezky zabodoval. Angažmá buclatého Němce je pro český tým skutečně velkým přínosem… Také kolega Samaia zdárně finišoval a skončil na dobrém jedenáctém místě. Pro první bodík kariéry F2 si za Marinem Satóem dojel mladý Matteo Nannini – synovec bývalého vítěze GP Japonska Alessandra a rockové hvězdy Gianny.
O „velké“ body se pojede zítra v hlavním závodě od 11:50. Z pole position vyrazí Kuan-Jü Čou a David Beckmann bude mít z 9. startovního místa znovu body na dosah ruky…
1. |
Oscar Piastri |
Prema |
2. |
Guanyu Zhou |
UNI Virtuosi |
3. |
Jehan Daruvala |
Carlin |
4. | Richard Verschoor | MP |
5. |
Theo Pourchaire |
ART |
6. |
David Beckmann |
Charouz Racing System |
7. | Marino Sato | Trident |
8. |
Matteo Nannini |
HWA |
11. |
Guilherme Samaia |
Charouz Racing System |