Portugalec s BMW dosáhl skvělého vítězství v prvním závodě Formule E v saúdskoarabském Rijádu. Zvítězil prvně od roku 2015. Jak vypadala jeho cesta za vytouženým triumfem?
Antonio Felix da Costa si toto vítězství opravdu vydřel. Cesta ke druhému vítězství byla neskutečně dlouhá, i přestože DAC [číst „dak“ – jako kachna] patří mezi stálice Formule E.
Nabízím krátké shrnutí jeho dosavadní kariéry ve FE s vlastními fotografiemi přímo z cest na Formuli E.
Poprvé se do FE podíval hned v první sezóně, kde závodil za japonský Team Aguri, který vedl bývalý jezdec F1 Aguri Suzuki.
V té vyhrál svůj první a na dlouhou dobu poslední závod. Šlo o argentinskou ePrix Buenos Aires v roce 2015. Sezónu dokončil na 8. místě. Tým skončil hlavně díky němu sedmý.
Druhou sezónu s týmem čtyřikrát nedokončil a čtyřikrát bodoval. Po jeho boku se stejně jako první sezónu vystřídalo několik týmových kolegů a jen jeden jedenkrát dovezl body. Tým skončil osmý a koupila ho čínská firma, která z něj udělala tým současného šampiona Vergne Techeetah.
V posledních dvou sezónách se trápil v útrobách vozu týmu Andretti.
Za tyto dvě sezóny da Costa bodoval pouze pětkrát. I tak patřil mezi oblíbené tváře padocku. Často mu zbývalo málo k další bodované pozici.
Andretti však postrádal podporu velkého partnera. Americký tým se pro pátou sezónu dohodl s BMW i, které je divizí bavorské automobilky a zabývá se elektrickým pohonem.
Hned první závod se náramně vydařil. Silnou pozici z předsezónních kolektivních testů potvrdil da Costa hned v kvalifikaci. V závodě vozy BMW i Andretti nejrychlejší nebyly, ale da Costa využil penalizace vozů Techeetah a zvítězil. Letos by mohl být černým koněm v boji o titul šampiona Formule E.
Další závod Formule E se jede v Marrákeši 12. ledna.