Colapinto září ve Williamsu. Co s ním bude v příštím roce?

Colapinto září ve Williamsu. Co s ním bude v příštím roce?

Franco Colapinto nahradil uprostřed letošní sezóny ve Williamsu Logana Sargeanta. Již při svém debutu na Velké ceně Itálie zaujal a během čtyř závodů si na své konto připsal pět bodů. Pro příští sezónu však nemá jisté místo. Jaké jsou jeho možnosti?

Franco Colapinto nastoupil do Williamsu jako náhrada za Logana Sargeanta, který bojoval s formou a několikrát havaroval. Při svém debutu v Monze skončil na 12. místě. Na Velké ceně Ázerbájdžánu v kvalifikaci překonal týmového kolegu Alexandera Albona a připsal si první body, když dojel osmý. V posledním závodě v Austinu získal jeden bod za umístění v první desítce.

Vzhledem k tomu, že Williams má pro příští sezónu podepsané smlouvy s Albonem a Carlosem Sainzem, není zde pro Colapinta místo. Šéf stáje James Vowles prohlásil, že věří, že si argentinský pilot zaslouží ve formuli 1 zůstat, i kdyby to znamenalo, že bude jako jezdec konkurenčního týmu připravovat Williams o body.

V současné době jsou ve formuli 1 pro příští sezónu dvě neobsazená místa, ale o tom, který jezdec je nakonec obsadí, rozhodne řada proměnných.

 

RB

RB je sesterským týmem Red Bullu. Stáj vždy dávala přednost povyšování vlastních juniorů. Zářnými příklady jsou mistři světa Sebastian Vettel a Max Verstappen, ale podobnou cestou prošli také Daniel Ricciardo, Pierre Gasly a Sainz.

Verstappen je k týmu vázán smlouvou minimálně do roku 2025, zato místo Sergia Péreze zůstává pod drobnohledem. Ricciarda v Austinu nahradil Liam Lawson. Pokud stáj s Pérezem na konci roku rozváže smlouvu, je pravděpodobné, že Lawson a Júki Cunoda budou soupeřit o místo v seniorském týmu Red Bullu. To znamená, že se uvolní jedna sedačka v RB, kde by se mohl objevit právě Colapinto.

Colapinto očividně strhává pozornost,“ řekl Christian Horner po jeho bodovaném umístění ve Velké ceně Spojených států. „Je těžké správně odhadnout formu jezdců ve formuli 2. Myslím, že Liam v předchozích závodech zářil stejně jasně jako Franco. Na trati, kde nikdy předtím nebyl, se dostal z poslední řady na deváté místo a porazil svého týmovému kolegu.“

Lawson je v Red Bullu zjevně vysoce ceněn a v přímém souboji o místo by s největší pravděpodobností Colapinta předstihl.

 

Sauber

Jediným dalším týmem bez kompletní jezdecké sestavy pro příští sezónu je Sauber, který v letošním roce ještě nezískal ani jeden bod. Nejpomalejší vůz na startovním roštu sice zatím nepronikl do první desítky, ale příští rok je pro tým důležitý, protože se připravuje na vstup Audi od roku 2026.

Nico Hülkenberg podepsal smlouvu se Sauberem, ale o jeho týmovém kolegovi se ještě nerozhodlo. Hledání druhého jezdce vede bývalý šéf týmu Ferrari Mattia Binotto. Zdá se být stále méně pravděpodobné, že v týmu zůstane některý ze současných jezdců. Kuan-Jü Čou prohlásil, že udělá vše proto, aby zůstal, ale čínský pilot má ještě menší šanci na setrvání než Valtteri Bottas.

To vše otevírá dveře Colapintovi. Argentince by mohl nový projekt Audi zlákat. Německá značka vstupuje do formule 1 s velkou finanční silou. Záleží, jestli se nebude bát o svou pověst, když bude řídit momentálně nejhorší monopost.

Colapinto však není jedinou možností, kterou má tým k dispozici. Ve hře jsou pravděpodobně i Gabriel Bortoleto, Theo Pourchaire, Kevin Magnusssen a Mick Schumacher.

 

Rezervní jezdec

Technicky vzato to sice není místo na startovním roštu, ale další možností pro Colapinta by bylo stát se rezervním jezdcem některého týmu. Práce na simulátoru, sponzorské povinnosti a občasné volné tréninky sice nejsou nejlákavější cestou, ale v průběhu sezóny formule 1 se může stát cokoli a Colapinto by se mohl vrátit zpět do závodů.

Díky roli rezervního jezdce se o něm bude mluvit, bude blízko dění a součástí týmu. Jisté je, že pokud má Colapintova hvězda nadále zářit, musí být další krok v jeho začínající kariéře správný.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →