Clear popsal, jaký je Vasseurův přínos inženýrům Ferrari

Clear popsal, jaký je Vasseurův přínos inženýrům Ferrari

Podle Jocka Cleara je největším přínosem Frédérica Vasseura pro inženýry Ferrari to, že od jeho příchodu dostali impuls k riskování. Clear si myslí, že stále zůstávají příležitosti na to, porazit Red Bull.

Frédéric Vasseur byl jmenován šéfem Ferrari v návaznosti na neúspěšný souboj italské stáje proti Red Bullu v Poháru konstruktérů v roce 2022. Tento souboj s sebou nesl důsledky i v tom, že Vasseur po minulém vedení zdědil nevyzpytatelný a nekonzistentní monopost SF-23.

Zlepšení v závěru sezóny však vedlo k tomu, že Ferrari skončilo o tři body za druhým Mercedesem a tuto dynamiku si tým se vzpínajícím se koněm ve znaku přenesl i do letošní sezóny.

Ferrari si udrželo úspěch díky přepracovanému monopostu SF-24, s jehož příchodem se vytratila nevyzpytatelnost a v probíhající sezóně italská stáj získala už dvě vítězství z dosavadních osmi závodů.

Tým z Maranella se přiblížil vedoucímu Red Bullu na rozdíl 24 bodů a Vasseur si pochvaluje, že tým je nyní „více oportunistický“.

Clear věří, že Francouz, který poskytuje jednotlivcům svobodu být odvážní bez obav, že budou za chyby odsuzováni, napomohl znatelnému pokroku Ferrari.

Na otázku, zda Ferrari nyní jedná extrémněji jako reakci na Vasseurovu prosbu směrem k týmu v minulém období, Clear v Imole odpověděl: „Upřímně si myslím, že to svědčí o Fredovi (Vasseurovi – pozn. red.).“

Víte, právě toto vedení dává lidem důvěru dělat riskantnější rozhodnutí a upřímně řečeno, to je Fredova síla. Pokud řekne, že je to potřeba, tak je to v pořádku, pokud nám to usnadní, a on to rozhodně udělá. Takže víte, že lidem dodává sebedůvěru, aby si řekli: Ne, můžeme zkusit nějaké jiné věci, a pokud se něco naučíme, tak to je všechno, co můžeme udělat. Pokud se to nepovede, pořád se něco naučíme, jestli chápete, co tím myslím, a to dává lidem důvěru, aby to udělali.“

„Myslím, že je to patrné od doby, co je Fred tady, a lidé si to užívají, lidé se nebojí zkoušet nové věci, dokud si neřeknou: Panebože za to všechno budu pykat. Faktem je, že lidé se na to teď dívají z toho pohledu, že se můžeme učit mnohem rychleji, když budeme trochu riskovat.“

„Myslím, že pokud budeme všichni šlapat na plný plyn, Red Bull bude šlapat stejnou rychlostí jako my, rozdíl je v tom, že Red Bull nemusí riskovat a pravděpodobně si myslí, že není dobré riskovat, protože víte, že jsme tam, kde jsme, takže právě tento faktor rizika bude tím rozdílem mezi ostatními týmy, které se snaží Red Bull dostihnout, a Red Bullem, který zůstává vpředu.“

Clear, který je ve Ferrari od roku 2015 a působí jako hlavní výkonnostní inženýr, trvá na tom, že při současných pravidlech je stále možné Red Bull překonat.

„Musíme znovu ocenit práci, kterou Red Bull odvádí, a smeknout před nimi klobouk, ale ta mezera za nimi se zmenšuje. Víte, že jsou tu tři, čtyři týmy, které jsou velmi blízko, a domnívám se, že je to přirozený výsledek pouhých dvou let vývoje, a pokud by tento aerodynamický balíček pokračoval dalších 10 let, byli bychom si na jeho konci všichni velmi blízko, to je přirozený výsledek. Ale v tuto chvíli jsou tu ještě příležitosti. Není to tak, že bychom se smířili s tím, že se budeme jen přibližovat a posouvat, stále jsou tu příležitosti. Víte, že vozy teď nejsou tak dobře definovány, aby neexistovaly oblasti, kde si říkáte: Ach jo, kdybychom to dokázali zrealizovat, mohlo by to změnit pravidla hry.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →