Charles Leclerc: Z dneška jsem velmi zklamaný

Charles Leclerc: Z dneška jsem velmi zklamaný

Velká cena Bahrajnu odstartovala sezónu 2024 a pár pilotů se potýkalo s různými problémy. Charles Leclerc, který startoval z druhé pozice, měl po celou dobu závodu problém s pravou přední brzdou. Věří, že kdyby nebylo těchto problémů, dokončil by závod na druhém místě.

Charles Leclerc se v prvních kolech držel na druhém místě, ale poté ho předjel George Russell z Mercedesu a později i jeho týmový kolega Carlos Sainz. Přestože se monacký pilot dostal zpět před George Russella a dojel na čtvrtém místě, za svým týmovým kolegou zaostal o 14 sekund.

Již v prvních kolech závodu bylo vidět, že Monačan měl problémy s brzdami, které se ukázaly hlavně v zatáčce s číslem 10. „Bylo nemožné pořádně jet. Měli jsme velký problém s brzdami a budeme zkoumat, co se stalo, abychom se tomu mohli vyhnout. Byl to velký problém.“

Charles Leclerc řekl, že v prvních deseti kolech bylo doslova nemožné vůz řídit. „Každé kolo jsem brzdil o 3 nebo 4 metry dřív, ale problém se každých pár kol zhoršoval, takže jsem pokaždé vycházel z pocitu z předchozího kola, ale mezitím byl problém mnohem větší, takže jsem se strašně zablokoval. Bylo to opravdu špatné, ale pak se to ustálilo, ale v místě, které bylo úplně mimo problémové okénko.“

„Myslím, že v rádiu mi řekli, že to bylo více než 100 stupňů rozdíl mezi přední pravou a přední levou, a tak to zůstalo po celý závod. Bylo to opravdu špatné, takže jsem v tu chvíli pochopil, že to nejlepší, co mohu udělat, je dojet do cíle.“

Monacký pilot si myslí, že pokud by neměl technické problémy, tak by udržel druhé místo a dnes by stál na pódiu. „A upřímně řečeno, celkově vzhledem k tomu, že se problém po celý závod nezlepšil, začali jsme být konzistentnější, když se problém nezhoršoval každé kolo – což mi pomáhalo být konzistentnější. Vzhledem ke všemu je čtvrté místo opravdu dobrý výkon, ale jsem samozřejmě velmi zklamaný z výsledku, upřímně si myslím, že druhé místo by dnes bylo velmi možné.“

On sám neví, proč k problému došlo a domnívá se, že kdyby George Russell nevyjel v 10. zatáčce mimo trať, brzdy by mu nedovolily Brita předjet. „Myslím, že by pro mě bylo velmi obtížné George předjet, i když jsem byl rychlejší. Kdyby neudělal tu chybu, protože v poslední zatáčce jel docela dobře a já jsem jel docela daleko za ním, s brzdami pro mě bylo velmi obtížné riskovat, takže by to mohlo být velmi obtížné, kdyby neudělal tu chybu.“

Ferrari se minulou sezónu rozhodlo na rok 2024 přepracovat celý projekt nového monopostu SF-24 s cílem zajistit konkurenceschopný vůz pro své piloty. Charles Leclerc je přesvědčen, že italská stáj jasně dokázala, že v Bahrajnu byla druhá nejrychlejší a že se zbavila problémů s degradací pneumatik.

„Myslím, že dnes není nic, co bych si měl ze svého závodu odnést. Jsem docela překvapený, když jsem viděl naše tempo, protože jsme zajížděli relativně dobré časy na kolo s vozem, který byl pocitově úplně mimo, protože jsem musel úplně změnit vyvážení brzd, brzdění motorem, abych se popasoval s tou pravou brzdou, která nefungovala správně.“

Mladý pilot byl ale přesvědčen, že v závodě mohl vyvíjet tlak na vítězný Red Bull. „Je to těžké. Ráno jsem byl docela optimistický, myslel jsem si, že můj vůz má lepší pozici pro závodní tempo, ale dnes jsme to nemohli potvrdit. Také musíme počkat do Džiddy, abychom zjistili, zda je rozdíl mezi námi a Maxem stejný nebo větší, než jsme očekávali.“

„Dnes to opět nebyl malý problém a opravdu jsem se cítil hodně špatně, takže jsem musel hodně změnit způsob jízdy, musel jsem obětovat hodně brzdných bodů. Udělali jsme krok kupředu, ale snažím se vidět pozitiva na konci víkendu. Když je čas dát vše dohromady, máme problém. Z dneška jsem velmi zklamaný.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše. Kromě formule 1…

Další články autora →