Kevin Magnussen poskytl objasnění, zda nové technické regule pro rok 2019 plní svůj účel, tedy usnadňují jízdu za druhým vozem a napomáhají tak předjíždění.
Jedním z velkých diskuzních témat sezóny 2019 bude bezesporu dopad nových technických pravidel, která mění vzhled přítlačných křídel, deflektorů a dalších aerodynamických prvků monopostů. Jejich snahou je zvýšení šancí na předjíždění skrze zjednodušení jízdy za jiným vozem v rychlých zatáčkách.
Optimismus po předsezónních testech v Barceloně přináší Kevin Magnussen, podle nějž byl na Katalánském okruhu, jednom z nejnáročnějších na správné aerodynamické vyvážení vozu, znát rozdíl.
„Pilotovat (tyhle vozy) je stále veliká zábava,“ řekl dánský pilot týmu Haas po jednom z testovacích dnů. „A já bych řekl, že dnes jsem následoval jiný monopost a opravdu z toho mám lepší pocit než loni.
Spousta lidí říkala, že se vůbec nic nezmění. Není to velký rozdíl, ale byl jsem skutečně schopen se za ním držet, takže bude zajímavé tohle sledovat.“
Magnussen však přiznal: „Byl jsem mnohem rychlejší než ten jezdec přede mnou a v tom kole, kdy jsem ho dojel, jsem ho také předjel. Musel jsem být o takové dvě sekundy rychlejší, v takovém případě byste se před něj dostali i loni, řekl bych.
Ale ten pocit, který jsem během následování jiného vozu měl, byl prostě jiný, mnohem lepší… než loni, řekl bych.“
Na žádost, aby o něco více rozvedl povídání o možnostech těsné jízdy za soupeřem, Magnussen odpověděl: „Celé auto se zkrátka za jiným vozem chová plynuleji a stabilněji, takže se těším na to, až zjistím, jestli je to na jiných tratích stejné.
Vždycky se najdou další faktory, které jste mohli přehlédnout, takže přijedete na jiný okruh a je to jinak. Ale první náznaky jsou dobré.“
Další z nových pravidel, které Dán kvitoval s povděkem, je nový způsob měření hmotnosti závodníků. Od letošního roku platí minimální limit 80 kg včetně závodnického oblečení a sedačky, díky čemuž mohl Magnussen přes zimu nabrat na váze a získat více svalové hmoty.
Ne všechno však bylo ideální: „Mám problémy s krkem, protože mi hlavová opěrka tlačí hlavu příliš dopředu, takže jsem při brzdění v nepohodlné pozici, hlava mi padá dopředu.
Provedli jsme nějaké změny a je to mnohem lepší, pořád musím sedět s hlavou trochu dopředu, což není ideální pro vaši sílu na brzdách. Do strany ale cítím, že mám sílu.
A celkově moje tělo, dneska jsem trenérovi říkal, že je vážně hezké cítit tohle zlepšení. Na váze jsem nabral čtyři kila, a tahle čtyři kila se vyplácí, to je naprosto jasné.“
.@KevinMagnussen ends Friday with 94 laps logged at @Circuitcat_eng – taking his test total to 403. #F1Testing pic.twitter.com/WpwzJTej6r
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 1, 2019