Po odchodu z F1 by mohl polský závodník Robert Kubica zamířit do DTM. S jakým týmem by to ale bylo reálné?
Na konci loňského roku Kubica prozradil, že by si přál letos absolvovat dvojitý program – kromě role testovacího pilota týmu F1 by chtěl ideálně závodit v DTM.
Polský jezdec se v prosinci zúčastnil posezónního testování s BMW na Jérezu. Smlouva s Alfou Romeo Kubicovi start za německou automobilku v jiné závodní kategorii umožňuje.
Po odchodu Bruna Spenglera do zahraničí, přesněji do vytrvalostních závodů IMSA WeatherTech SportsCar Championship, zůstalo u továrního týmu BMW volné místo. S touto sedačkou byl dlouho spojován právě 35letý Polák.
Jak se ale zdá, alternativním řešením je pro Kubicu zákaznický tým BMW, který by mohl být sponzorován společností PKN Orlen, která podporuje Kubicovu závodní kariéru. PKN Orlen je mimo jiné také novým titulárním sponzorem Alfy Romeo ve Formuli 1.
„Závodění pro mě vždy bylo nejvyšší prioritou,“ prozradil vítěz GP Kanady 2008. „Právě proto jsem se stal závodním jezdcem.“
„Přestože jsem závodil v rally, okruhy jsou v mé DNA. Stále jsou mým hlavním cílem. Situace by ale byla trošku složitější, jelikož bych kombinoval dva závodní programy.“
„Není to vůbec jednoduché, ať už jde o čas, nebo o mé nasazení. Roli v tom hrají další aspekty, které se netýkají mé osoby.“
Další bývalý jezdec F1 Timo Glock by Roberta Kubicu v DTM uvítal. Podle něj má Polák stále co nabídnout a v testech překvapil velmi dobrou rychlostí. Jeho nasazení ale stále není jisté.