Ross Brawn, technický ředitel Formule 1, říká, že zavedení bodu za nejrychlejší kolo „oživilo“ závěrečné fáze Velké ceny Austrálie.
Valterri Bottas se během dominantní jízdy pro vítězství stal prvním pilotem, který od znovuzavedení tohoto pravidla získal bod za nejrychlejší kolo závodu s tím, že šéf Mercedesu Toto Wolff řekl, že jezdci „ignorovali“ jeho příkaz nepokoušet se získat tento bod pokud bude na dosah pódiové umístění.
Bottas překonal nejrychlejší kolo, které v té době držel Max Verstappen a z Austrálie si tak místo 25 bodů odvezl 26. Brawn uvedl, že snaha o získání tohoto bodu byla stejná, jak FIA zamýšlela.
„Znovuzavedení zisku bodu pro jezdce a tým za nejrychlejší kolo oživilo poslední část závodu, když se Verstappen snažil sebrat nejrychlejší kolo Bottasovi, který měl však zisk tohoto bodu pod kontrolou,“ řekl Brawn.
„V závodě ve kterém to vypadalo, že pódiová umístění jsou už dána, bitva o bod navíc oživila jeho konec, jelikož týmy si uvědomují, že tyto body mohou hrát na konci sezóny velkou roli.
To je přesně to, co FIA zamýšlela, když přišla s tímto nápadem.“
Brawn také řekl, že je povzbuzený tím, že díky novým aerodynamickým pravidlům jsme v Austrálii viděli více soubojů kolo na kolo než v minulých sezónách.
V závodě bylo 14 předjížděcích manévrů, což je posun, jelikož v sezóně 2018 byly zaznamenány jen 3 předjetí.
„První náznaky jsou povzbuzující, obzvlášť ty ohledně předjíždění. Viděli jsme několik napínavých bitev,“ řekl Brawn.
„Všechny souboje ale nebyly jen díky novým pravidlům, jelikož je to i důsledek toho, že týmy ze středu pole jsou si o dost blíže.
Nicméně, několik jezdců se zmínilo, že vozy jim oproti minulým rokům připadaly více neutrální když byli blízko za jiným jezdcem.
Zde v Austrálii je to stejné, ale zdejší okruh není nejlepším testem, takže si chci počkat alespoň tři závody, než udělám nějaký závěr. Nicméně, první náznaky jsou povzbuzující.“