Oliver Bearman zažil fantastický debut ve formuli 1. Saúdskoarabská Džidda ale znamenala i fyzicky náročný závod, po kterém mu z vozu pomáhal Lewis Hamilton. Od kolegů slýchá slova chvály.
Pilot akademie Ferrari Oliver Bearman byl v Saúdské Arábii kvůli závodům formule 2. V pátek byl před třetím tréninkem F1 povolán, aby nahradil Carlose Sainze, který musel podstoupit operaci slepého střeva. Mladý britský pilot okamžitě zapůsobil a do závodu se kvalifikoval na jedenáctém místě. V sobotním závodu skončil na sedmé pozici.
Jeho debut se setkal s všeobecnou chválou od kolegů, například Lewis Hamilton, George Russell a Lando Norris mu přišli pogratulovat do parc ferme, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc byl jeho výkonem velmi ohromen.
Oliver Bearman říká, že Lewis Hamilton mu musel po závodě na jednom z nejnáročnějších okruhů F1 pomáhat z vozu a ocenil uznání, kterého se mu od jeho idolů dostalo.
„Vyrůstal jsem na tom, že jsem tyhle piloty sledoval, jak mezi sebou bojují a bylo hezké s nimi sdílet trať. Jejich uznání mě potěšilo. Lewis Hamilton mě v podstatě vytahoval z vozu, protože jsem s tím měl problém.“
„Bylo to opravdu fyzicky náročné. V závodě, jako je tento – na jedné z tratí s nejnižším stupněm degradace v sezóně a jedním z nejvyšších postranních G – jedete v podstatě 50 kvalifikačních kol.“
Na paddock udělalo největší dojem jeho klidné a vyrovnané chování. Během intenzivního startu se nenechal vyvést z míry a ve druhém stintu na tvrdých pneumatikách se správně rozjel a držel krok s piloty před sebou.
Na otázku, zda na startu necítil nějakou nervozitu, odpověděl: „Upřímně řečeno, překvapivě jsem se cítil jako v každém jiném závodě. Postup je trochu jiný než při startu závodu F2, ale jakmile se rozsvítila světla, soustředili jsem se na to, co bylo kolem.“
„Naštěstí vysílačky F4 se nevysílaly, ale v F3 už jsem byl trochu víc podrážděný a za ty roky jsem se naučil, že to nepřináší žádný výkon. Ať se dělo, co se dělo, snažil jsem se zůstat klidný, zvlášť v takové situaci. Věděli jsme, že průběh závodu bude na naší straně, takže jsem zůstal klidný a nechal to plout.“
Britský pilot také přiznal, že se učil za pochodu, a to poté, co ho Júki Cunoda a Nico Hülkenberg zpočátku předstihli. „Při restartu jsem udělal docela dobrý tah na Júkiho Cunodu a myslím, že nečekal, že pojedu vnitřkem. Měl jsem mnohem větší tempo než oni a oni byli jen o něco chytřejší než já, co se týče využití energie, což je něco, co jsem nikdy předtím nemusel dělat.“
„Docela jsem se učil za pochodu. Hlavně u Nica Hülkenberga se zdálo, že používá baterii na správných místech a já na špatných, takže mi trvalo pár kol, než jsem na to přišel. Zůstal jsem disciplinovaný a nesnažil jsem se na to tlačit.“