Alonso prozradil, čeho ve své kariéře nejvíce lituje

Alonso prozradil, čeho ve své kariéře nejvíce lituje

Fernando Alonso řekl, že první věc, kterou by ve své kariéře ve formuli 1 změnil, by bylo získání titulu mistra světa s Ferrari. Také přiznal, že ho nejvíce mrzí, že si kariéru neužil.

Španělský pilot do Ferrari přestoupil v roce 2010, a to s cílem přidat další dva tituly mistra světa k těm, které získal s Renaultem v letech 2005 a 2006. On sám si okamžitě získal přízeň světově proslulých fanoušků stáje Ferrari – Tifosi, když hned při svém debutu v Bahrajnu vyhrál a poté získal další tři vítězství, včetně výhry v Monze. Dokonce před finále sezóny, které se konalo v Abú Zabí, vedl tabulku v Poháru jezdců.

Špatná strategie Ferrari však umožnila Sebastianu Vettelovi a Red Bullu získat výhru jak v Poháru jezdců, tak v Poháru konstruktérů. Fernando Alonso z Ferrari odešel v roce 2014, aniž by s týmem získal titul mistra světa a dodnes lituje, že mu výhra dvakrát těsně unikla. „Vyhrát šampionát s Ferrari, to bude asi první věc, kterou si vyberu, pokud bych se mohl vrátit v čase. V letech 2010 a 2012 jsme byli pár kol od vítězství v šampionátu. To by pravděpodobně mohlo změnit výsledek mnoha věcí a historii několika věcí,“ prozradil v podcastu High Performance Podcast.

Po porážce sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera v roce 2006 se zdálo, že Fernando Alonso je předurčen k tomu, aby ovládnul formuli 1. Ve třech z následujících šesti sezón figuroval v rozhodujících bodech šampionátu, a i teď stále usiluje o přidání třetího titulu mistra světa do své sbírky. Čeho ale lituje nejvíc je to, že si moc neužíval momenty, kdy získal tituly mistra světa.

„Určitě lituji, že jsem si neužil více mého času, mé kariéry. Vím, že jsem na konci. Za pár let tady bude nový život bez řízení a když se podívám zpět na moji kariéru, uvidím spoustu dobrých věcí, dobrých přátelství a neuvěřitelných zážitků. Ale je to jako kdybych si to měl užít víc. Kdybych měl příležitost žít svůj život přesně jak se stal, možná bych nic nezměnil na svých týmech, na volbách, na titulu Ferrari nebo čemkoliv jiném. Chtěl bych ty chvíle více prožívat a snažil bych se mít více vzpomínek na tyto momenty. Vyhrál jsem šampionát v Brazílii v letech 2005 a 2006 a z těch dnů a nocí si nepamatuji skoro nic, což je smutné.“

Po konci svého působení ve Ferrari se vrátil zpět k týmu McLaren, ve kterém působil v roce 2007. McLaren mu ale nebyl schopen zajistit konkurenceschopný vůz a na konci sezóny 2018 se rozhodl odejít. U McLarenu zůstal jako ambasador a jako testovací pilot. V roce 2021 se vrátil s týmem Alpine, který vlastnil Renault. Nyní jezdí za tým Aston Martin a v Pořadí jezdců je na třetím místě. Aston Martin od minulé sezóny prošel velkou změnou a v první polovině letošní sezóny bojoval o přední příčky. V Poháru konstruktérů se tým nachází také na třetím místě.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher. Svoji cestu k formuli 1 jsem si ale musela najít sama. Nejvíce mě baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše. Kromě formule 1…

Další články autora →