Fernando Alonso s Ferrari zvítězil ve Velké ceně Velké Británie Formule 1. Druhý skončil Sebastian Vettel s Red Bullem a třetí po příkazu z boxů, aby neútočil na kolegu, Mark Webber. Čtvrtý po velkém boji s Massou dojel domácí Lewis Hamilton s McLarenem.
Již start do Velké ceny Velké Británie na zmodernizovaném okruhu Silverstone byl velmi zajímavý, protože část okruhu byla suchá, kdežto další úsek okruhu byl velmi mokrý. Jezdci tak odstartovali na modře označených pneumatikách. Mark Webber o svou první příčku přišel hned v prvních zatáčkách, když se před něj dostal stájový kolega Sebastian Vettel, australský závodník navíc musel odrážet útoky i Fernanda Alonsa, jež se zařadil na třetí příčku. Dobře odstartovaly i oba vozy stáje McLaren, Jenson Button se dostal před Felipeho Massu, Lewis Hamilton si vedl ještě o něco lépe a během prvního kola se propracoval až na hranici první pětky.
Ve třetím kole již byl znám první odpadlík, stal se jím Heikki Kovalainen. Sebastian Vettel si na čele zatím budoval náskok, přičemž jej následoval Mark Webber a Fernando Alonso. V kole devátém se do problémů dostal Michael Schumacher, po kontaktu s Kamui Kobayashim musel Němec do boxů pro nové přední přítlačné křídlo, mezitím ale obul jako první suché pneumatiky.
Ve dvanáctém kole zajel do boxů Jenson Button, o kolo později pak Alonso, Webber, Hamilton a další, mezi nimi však nebyl Sebastian Vettel, který na dráze zůstal a do boxů zajel až o kolo později. Mezitím ze závodu odstoupil Ital Jarno Trulli, což znamenalo velmi bídný závod pro stáj Team Lotus. V kole patnáctém byl Michael Schumacher penalizován deseti sekundami stání u svých mechaniků za incident z Kobayashim. Ve stejném kole se Hamilton dostal již na třetí příčku před Fernanda Alonsa a Button se dostal před Massu. Mark Webber také nezahálel a začal stahovat Sebastiana Vettela, který zvolnil své tempo.
Ze závodu odstoupil s kouřícím motorem také Japonec Kobayashi, jež si po incidentu v boxech musel odpykat stejný trest, jako před ním Schumacher. V kole sedmadvacátém se stalo něco nečekaného, Sebastian Vettel se v boxech dostal do problémů a toho využil Fernando Alonso, který se dostal do čela závodu. Druhé místo obsadil Lewis Hamilton a až třetí se za nimi zařadil dosavadní lídr Vettel. V 36. kole zamířil do boxů Sebastian Vettel opět, aby se vyhl souboji s Lewisem Hamiltonem. Brit zamířil ke svým mechanikům o kolo později, ale německý pilot byl rychlejší a tak se dostal na druhou pozici.
Ve 39. kole se stala další nepříjemnost v boxech, tentokrát u McLarenu. Pravá pneumatika Jensona Buttona totiž nebyla řádně upevněna a Brit tak hned po výjezdu z pit lane musel ze závodu odstoupit. Několik kol před koncem bylo oznámeno Hamiltonovi, že pro dokončení závodu v plném režimu nemá dostatečné množství paliva a proto musel přepnout na úsporný režim. To znamenalo minimálně sekundu a půl ztráty na každé kolo, čehož využil Mark Webber, který se dostal na třetí příčku. V samotném závěru Brita dotáhl i Felipe Massa. Fernando Alonso si mezitím vypracoval dostatečný náskok a v cíli tak mohl slavit první vítězství Ferrari v letošním ročníku. Jenže to nejzajímavější se teprve odehrálo, Mark Webber totiž stáhl Sebastiana Vettela a několikrát se jej v posledním kole pokusil předjet, načež několik set metrů před cílem dostal pokyn, ať si od německého mladíka udržuje odstup. I souboj o čtvrté místo byl neuvěřitelně zajímavý, Felipe Massa se dotáhl na Hamiltona a pokusil se jej předjet, ale mezi oběma vozy došlo ke kontaktu. Na cílovou rovinku vjíždějí oba vozy bok po boku, ale Brailec zaváhal a dostal se mimo trať.
Velká cena v Anglii tedy nabídla skvělou podívanou, ale není jisté, zda-li jsou výsledky dole oficiální. Je možné, že Lewis Hamilton se po kontaktu s Massou dočká trestu, navíc nás čekají zajímavé ohlasy po závodě, zejména z tábora stáje Red Bull.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 25 | Vítěz | 52 | |||||
2 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 | + 16.5 | 52 | |||||
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 15 | + 16.9 | 52 | |||||
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 12 | + 28.9 | 52 | |||||
5 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 10 | + 29.0 | 52 | |||||
6 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 8 | + 60.6 | 52 | |||||
7 | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 6 | + 65.5 | 52 | |||||
8 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 4 | + 75.5 | 52 | |||||
9 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 2 | + 77.9 | 52 | |||||
10 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1 | + 79.1 | 52 | |||||
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | + 79.7 | 52 | |||||
12 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 0 | + 80.6 | 52 | |||||
13 | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | + 1 Kolo | 51 | |||||
14 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 1 Kolo | 51 | |||||
15 | 15 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 1 Kolo | 51 | |||||
16 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 2 Kola | 50 | |||||
17 | 25 | Jérôme D’Ambrosio | Virgin | 0 | + 2 Kola | 50 | |||||
18 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 2 Kola | 50 | |||||
19 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT | 0 | + 3 Kola | 49 | |||||
RET | 4 | Jenson Button | McLaren | 0 | + 13 Kola | 39 | |||||
RET | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | + 27 Kol | 25 | |||||
RET | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | + 29 Kol | 23 | |||||
RET | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 0 | + 42 Kola | 10 | |||||
RET | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 50 Kol | 2 |