Šéf Aston Martinu Mike Krack tvrdí, že týmový jezdec Fernando Alonso přináší do stáje ze Silverstonu mnohem víc než jen svou pověstnou rychlost během závodních víkendů.
Fernando Alonso na začátku roku 2023 nahradil v Aston Martinu svého kolegu Sebastiana Vettela a nyní v týmu působí již druhou sezónu. Mike Krack tvrdí, že Alonso pokračuje ve zdokonalování týmu ve všech oblastech, na trati i mimo ni. „Viděli jsme to už loni, když nastoupil. Nejde jen o to, co přináší z hlediska osvědčeného talentu a závodního umění. O tom, myslím, nemusíme diskutovat. On přináší do týmu něco navíc, všechny řídí, tlačí a motivuje. A jde příkladem, od první chvíle ráno až do pozdní noci. To je něco, čím se nakazí celý tým a chceme si to zachovat.“
Krack uvedl příklad z Velké ceny Saúdské Arábie, kde Alonso bojoval o to, aby se vyhnul Georgi Russellovi, a snažil se z tvrdých pneumatik vytěžit co nejvíce. Tím, že se Alonso zeptal, zda existuje druhý plán, nejenže dal svému týmu důvod k zamyšlení, ale také udržel soupeře v napětí.
„V podstatě se zeptal, jestli existuje plán B,“ řekl Krack. „Fernando si vás vždycky dobírá. Musíte si dávat pozor, jestli je v tom opravdu upřímný. Všechny strategie zná předem, ví, kde je celé závodní pole. A někdy to možná dělá i schválně, protože ví, že ho soupeři poslouchají. Takže je to starý lišák. Vždycky nás udržuje na pozoru. Jakmile si člověk myslí, že ví, co od něj může očekávat, přijde hovor z vysílačky a on se začne ptát po plánu B. Tak to dělá Fernando vždycky.“
Krack také pochválil způsob, jakým Alonso udržel Russella za sebou a po mnoho kol se úspěšně vyhýbal spuštění systému DRS u jezdce Mercedesu: „Byl to docela silný výkon. Věděli jsme, že George Russell je vzadu, měl dobrou rychlost a nechtěli jsme ho pustit do zóny DRS. Takže ho celou dobu udržoval v rozmezí 1,5 až 1,0 sekundy za sebou. A pak je to vždycky o tom, kolik toho zvládne a jak moc bude tlačit, aby se dostal do cíle. Ale myslím, že to zvládl tak, jak to asi nikdo jiný nedokáže. Nevím, kde ty mezery vzal. Podle mého názoru byl vždycky nad věcí.“
„Není tajemstvím, že se chce především sám rozhodnout, co chce dělat. A myslím, že také není tajemstvím, že neustále říkám, že chceme s Fernandem nadále spolupracovat. Nejdůležitější je, abychom mu dali rychlé auto. Aby věřil v tento projekt a aby věřil v tento tým, a o všem ostatním budeme muset diskutovat v následujících týdnech. Teď je jasné, že jezdec takového kalibru je atraktivní pro všechny, ale my se ho budeme snažit udržet,“ dodal Mike Krack.