Fernando Alonso přiznal, že jej penalizace z Velké ceny Austrálie nerozhodila a zkušený pilot formule 1 prohlásil, že nezmění přístup jezdců k závodění. Několikrát zároveň zdůraznil, že v Austrálii šlo spíše o problém samotného okruhu a charakter nebezpečné zatáčky číslo 6.
Španělský jezdec obdržel po Velké ceně Austrálie dodatečnou 20vteřinovou penalizaci. Stalo se tak kvůli pravděpodobnému vybrždění George Russella, který v posledním kole havaroval. Údaje z telemetrie ukázaly, že při nájezdu do inkriminované 6. zatáčky Fernando Alonso brzdil dříve než obvykle, poté opět zrychlil a nakonec zpomalil, aby zatáčku projel.
Russell byl zaskočen defenzivní jízdou španělského lišáka a ztratil kontrolu nad svým monopostem. Podtrhl tak velmi špatný den stříbrných šípů, kterým do cíle nedojel ani jeden monopost. Po závodě pronesl následující: „Kdyby to nebylo potrestáno, opravdu by to otevřelo plechovku červů pro zbytek sezóny a také v juniorských kategoriích.“
Naopak Alonso stále tvrdí, že trest byl pro něj překvapivý. „Musíme se s tím smířit a soustředit se na Japonsko. Myslím, že se příliš nezmění to, jak jezdíme, jak přistupujeme k závodění. Neexistuje žádná povinnost jet 57 kol stejným způsobem. Někdy zvolníme tempo, abychom šetřili palivo, pneumatiky, baterii. Někdy zpomalíme do zatáček nebo do některých sektorů trati, abychom dali DRS autu za sebou, protože to bude užitečný nástroj, pokud druhé auto za námi jede rychlejším tempem. Všechny tyto věci jsou naprosto normální. V motorsportu to bylo, je a bude navždy. Měli jsme jednu penalizaci, pravděpodobně jednorázovou, kterou už snad nikdy nedostaneme.“
Zároveň dvojnásobný mistr světa přiznal, že zatáčka číslo 6 dělá v Austrálii neplechu poněkud často. Jedná se totiž o vysokorychlostní zatáčku a na výjezdu je bariéra velmi blízko. „Myslím, že v Austrálii je hlavní věcí zatáčka číslo 6, v současné době to není nejbezpečnější zatáčka na této trati. Loni jsme tu viděli nehodu Alexe Albona v závodě, letos ve volném tréninku, kde poškodil šasi. Také ve formuli 2 tam, myslím, havaroval i Dennis Hauger. A potom samozřejmě v závodě George.“
Španěl se domnívá, že kdyby britský jezdec nehavaroval, tak se nejspíše ani u stewardů po závodě neobjevil a žádná penalizace by se nekonala. Opět zdůraznil, že se jednalo o problém okruhu. „Kdyby byl v Abú Zabí s vyjetou dráhou na asfaltu nebo na čemkoli jiném, myslím si, že by se George po pár metrech vrátil na trať a pokusil by se na mě v následujícím kole nebo na následující rovince zaútočit. Tam by to nebyl problém,“ popsal.