Pilot Williamsu tak do závodu odstartuje z poslední řady poté, co jeho monopost neprošel kontrolou po kvalifikaci. Konkrétně byl problém s podlahou.
Komisaři FIA po kvalifikaci zjistili, že podlaha Williamsu neodpovídá předpisům. Alex Albon tak přišel o skvělé osmé místo. Podle informací serveru Motorsport.com FIA při skenování podlahy zjistila, že je příliš široká – přesahuje šířku 1600 mm povolenou předpisy.
Williams tvrdil, že jeho vlastní měřicí zařízení ukázalo, že podlaha je v mezích, což FIA nezpochybnila, ale vlastní skenování ukázalo něco jiného. Podlaha patřila mezi modernizované díly, které Williams přivezl do prvního závodu po letní přestávce. Britský tým také představil nové bočnice a kryt motoru ve snaze posunout se v pořadí šampionátu.
„Stewardi vyslechli zástupce týmu vozu 23 (Alexander Albon), technického delegáta FIA, kontrolora FIA provádějícího měření vozu a ředitele FIA pro jednomístné vozy,“ stálo ve zprávě komisařů.
„Bylo zjištěno, že podlaha vozu 23 je mimo toleranci uvedenou v článku 3.5.1 a) technického řádu FIA pro formuli 1. Tým nezpochybnil kalibraci měřícího systému FIA a měření vozu, ale uvedl, že jeho vlastní měření přineslo odlišné výsledky.“
„Stewardi konstatují, že výsledek měření provedeného systémem FIA v parc fermé je relevantní a že byl dodržen řádný postup předepsaný předpisy. Proto je uplatněn standardní trest za takové porušení.“
Williams na diskvalifikaci uvedl: „Jsme tímto výsledkem neuvěřitelně zklamáni, provedeme důkladné vyšetřování a brzy poskytneme aktuální informace.“
V důsledku toho bude Alex Albon startovat ze zadních pozic startovního roštu a všichni jezdci za ním se posunou o jednu pozici výše – Lance Stroll bude v nedělním závodě startovat z osmého místa, Gasly z devátého a Carlos Sainz z desátého.
Williams také podal žádost komisařům, aby umožnili start Loganu Sargeantovi, protože havárie Američana v FP3 mu znemožnila účast v kvalifikaci. Této žádosti bylo vyhověno, protože Sargeantovy časy v předchozích trénincích byly považovány za uspokojivé – podle článku 39.4 sportovních předpisů F1.