
I přes zahození šance na zisk titulu již v minulé velké ceně hrají pro McLarenem do Singapuru mnohem příznivější čísla oproti situaci v Baku. Kolik málo bodů stačí stáji skórovat tento víkend vůči svým nejbližším rivalům, aby dosáhla na svůj historický desátý Pohár konstruktérů?
Valná většina je viděla už jako definitivní mistry světa před VC Ázerbájdžánu dva týdny zpět. Málokdo ovšem očekával, že první šanci na ulovení Poháru konstruktérů v Baku stáj McLaren tak zahodí.
Z poslední velké ceny si uprchlí lídři konstruktérského šampionátu odvezli pouze šest bodů díky sedmému místu Landa Norrise. Naštěstí i navzdory postartovní nehodě Oscara Piastriho a podprůměrného výsledku jeho kolegy přijíždí McLaren do Singapuru s výrazně příznivějšími vyhlídkami na neodvratný zisk titulu mezi týmy.
Za ten se částečně zasloužili jeho nejbližší soupeři v podobě Ferrari a Mercedesu, kteří také v Baku nedokázali maximalizovat své zisky. Paradoxně Red Bull, jenž ještě před VC Ázerbájdžánu figuroval v matematickém souboji o titul, i přes triumf Maxe Verstappena a slušného dojezdu kolegy Júkiho Cunody oficiálně vypadl z této bitvy.
Všechny tyto faktory přispěly k tomu, že McLarenu bohatě stačí v Singapuru prakticky kopírovat svou nemastnou neslanou formu z minulého závodního víkendu a titul je konečně jejich. Vyjádřeme-li to číselně, pakliže McLaren v neděli získá třináct bodů, oslavy „papájovců“ mohou vypuknout.
To znamená, že jeden vůz McLarenu na stupních vítězů ukončí veškeré počty, kterak se stáj stane desetinásobnými konstruktérskými šampiony, jimiž se neformálně stala na konci jara.
Ferrari a Mercedes ještě mohou do této situace čistě teoreticky promluvit. Museli by však předčit McLaren o 35, respektive o 31 bodů, aby odsunuli už jednou odsunuté oslavy dále do Austinu.
McLarenu by se v případě dostatečného výtěžku bodů podařilo úspěšně obhájit loňský triumf v Poháru konstruktérů, o kterém se rozhodlo až v posledním závodě té sezóny. Tím by stáj ukončila takřka 35leté čekání na další zisk dvou titulů po sobě.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.