V devadesátých letech byla francouzská značka v mnoha kategoriích velmi úspěšná. Dakar, WRC, Le Mans… Unikal jim však úspěch v neokušené královně motorsportu.
S Formulí 1 neměli v Peugeotu žádné zkušenosti, ale když se jim dařilo v jiných soutěžích, proč by měla být F1 problém? Asi taková mohla být úvaha před vstupem do královny motorsportu. První rok také nebyl vůbec marný, zůstal však bohužel tím nejlepším.
Rok 1994 se nesl ve znamení tragického víkendu v Imole, při kterém zahynuli Roland Ratzenberger a Ayrton Senna. Před sezónou z Mclarenu odešel Senna a byl to také druhý rok bez Hondy. Mclaren se spřáhl s Peugeotem a ten tak nahradil Ford a Sennu Brit Martin Brundle, který závodil po boku mladého Fina Miky Häkkinena.
Vůz MP4/9 nebyl nejlepším v poli, ale zároveň nezaostával. Peugeotu použil velmi podobný, ne-li stejný motor jako v Le Mans ve svém modelu 905, který dvakrát vyhrál svou kategorii slavné čtyřiadvacetihodinovky. Výkon motoru byl slušný, avšak jeho spolehlivost byla mizerná. To se neslučovalo s filozofií týmu McLaren vedeným Ronem Dennisem, jehož motto vždy bylo: „Pokud chcete vyhrát, musíte v první řadě dokončit závod.“
Celý článek První rok Peugeotu v F1 naleznete na Motorsportrevue.cz…