Změny na Zandvoortu: DRS zóna už na začátku klopenky

Změny na Zandvoortu: DRS zóna už na začátku klopenky

Příští rok budou moci jezdci vyzužít na Zandvoortu podle slov sportovního ředitele F1 Rosse Brawna DRS už od začátku klopené zatáčky.

V nadcházející sezóně budou závodníci moci aktivovat DRS již na začátku poslední zatáčky. S touto myšlenkou si vedení šampionátu pohrávalo už letos, nechtěli ale riskovat, tak nakonec byla DRS zóna až za ní. Ovšem díky nasbíraným datům z uplynulé velké ceny si je již sportovní ředitel Ross Brawn jistý, že nebude nebezpečné, když piloti budou mít zadní přítlačné křídlo otevřené už při nájezdu do kolopenky.

„Snad se vrátíme po prozkoumání dat k naší původní myšlence, a to povolit DRS už na začátku klopené zatáčky. Pomohlo by to,“ uvedl Brawn v rozhovoru pro portál Motorsport.com. Ačkoliv tvrdí, že nevěřili, že by to mohlo být problematické, tak raději zůstali konzervativní: „Se získanými daty jsme na tom lépe. Proto by to mohla být možnost.“

Šestašedesátiletý Brit věří, že právě prodloužení DRS zóny by mohlo pomoci k většímu počtu předjížděcích manévrů. „Nějaké předjížděcí manévry byly, bylo to možné. Bylo to náročné, ale dalo se to.“

 

 

Proč nebyla DRS zóna delší již letos? „Jako vždy se u DRS řídíme simulacemi a pracujeme s odchylkami. Klopenka byla velkou neznámou. Proto jsme museli nejprve odjet jeden event. Nasbírat data z tréninků, kvalifikace a závodu, abychom byli na dalších závodech v lepší pozici. Pak se podíváme, zda budou potřeba udělat pro příští rok změny a jak je provedeme, “ vysvětluje ředitel závodů Michael Masi.

FIA se obávala především vysokého rizika nehody, pokud by měli závodníci otevřené zadní přítlačné křídlo při průjezdu klopenkou. „Můžete všechno simulovat kolikrát chcete, ale potřebujete porozumět ve skutečnosti tomu, co se děje. A to už víme.“

Australan však vylučuje, že by novinky na Zandvoortu měly představovat pro zcela nové formule problém. „Přesto budeme mít dobré vodítko. Budeme mít sice zcela jiné auto s jiným aerodynamickým balíčkem, ale na základě toho, co jsme zjistili, budeme mít dobrý ukazatel pro okno, ve kterém můžeme pracovat.“

Také šéf Mercedesu Toto Wolff by byl pro proloužení DRS zóny: „Jestliže budeme moci otevřít DRS už na začátku klopenky, pak to bude nejen zábavnější, ale poskytne to další možnosti pro předjíždění.“ 

 

Sdílejte na:
Zavřít