Na Autodromu v Mostě to tento víkend opět žije motorsportem díky šampionátu ESET Cup, který zde absolvuje svůj pátý závodní podnik sezóny. Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra obsadil třídu GTC a Janík Motorsport slaví dvojnásobný úspěch v kategorii TCR Eastern Europe.
Páté kolo podniku ESET Cup patří Autodromu Most, na kterém se již od pátečních ranních hodin prohánějí monoposty F4, cestovní vozy TCR a vozy GT, kdy byly zahájeny tréninkové jízdy závodního víkendu.
Sobotní dopoledne patřilo kvalifikacím, které určily, kdo se postaví na samotné čelo startovního pole a odveze si pole position. Bez ohledu na kategorii byl souboj v poli velmi vyrovnaný a časy byly natolik srovnatelné, že samotný boj o pole position vyzval závodníky, aby do svých rychlých kol dali maximum.
Na čelo roštu v kategorii GT do prvního závodu se postavil vůz Ligier LMP3 s Mirem Konopkou z týmu ARC Bratislava, kde si vedle něj s týmem RTR Projects zajistil první řadu Reinhard Kofler na KTM GT2. Samotný závod se nesl na vlně napětí, ale také dramatu, poté co se po startu v první zatáčce střetl vůz BMW týmu Trevor Racing s Antalem Zsigou a Lamborghini Dennise Waszeka. Kontakt vyslal oba jezdce do štěrkové zóny, odkud bylo možné vozy dovézt zpět mechanikům pouze pomocí odtahového vozu. Vůz BMW M4 GT3 mechanici kvůli značnému poškození nebyli schopni opravit do odpoledního vytrvalostního závodu. Vítězství obhájil Miro Konopka, který zvládl udržet soupeře s KTM za sebou a s rozdílem necelých šesti sekund dojel pod šachovnicovou vlajkou do cíle, čímž obhájil první místo v celkovém hodnocení i v kategorii. V kategorii GTC získal vítězství Josef Záruba s týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra po bezchybné jízdě, díky které projel cílem na celkovém 6. místě.
V kategorii závodních vozů ukázal nekompromisně Maťo Homola, že po zdařilé kvalifikaci a startu z pole position má také na to, aby na okruhu v Mostě vyhrál. Po jeho boku startoval Ital Giacomo Ghermandi, který v kvalifikaci na Homolu ztratil 0,142 sekundy. Týmový kolega z týmu Janík Motorsport, Adam Kout, vystartoval z pozice třetí poté, co v kvalifikaci ztratil na pole position 0,196 sekundy a 0,054 sekundy na druhého Ghermandiho. Právě Kout přivezl auto do cíle na druhém místě a týmu Janík Motorsport tak zajistil dvojnásobné body a společně s Homolou výsledek 1-2. Na třetím podiovém stupínku jim společnost dělal Němec Rene Kircher s týmem Mertel Motorsport, který startoval do závodu z osmého místa.
Sobotní program na mosteckém okruhu zakončil vytrvalostní závod, do kterého vystartovalo 21 aut, přičemž v kvalifikaci pole position obhájila posádka Kofler-Miniberger, zatímco na druhou pozici se postavila posádka týmu Trevor Racing ve složení Zsigo-Waszek. Právě posádka, která startovala druhá, svou pozici udržela a postavila se na druhý pódiový stupínek. Na třetí příčce se umístil tým DB Motorsport, jehož posádka dovezla Porsche 911 GT3 R do cíle před posádkou týmu Carin Racing. První pódiová příčka patřila týmu HP Racing International s posádkou Julius Bernhard – McKansy na Lamborghini Huracan GT3 EVO, přičemž si z tohoto kola v Mostě odváží cenné body. Závod Endurance byl předčasně ukončen po vyslání druhého safety caru, přičemž první byl poslán poté, co Lamborghini týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra ztratilo výkon a bylo odstaveno na konci výjezdového pruhu z boxové uličky, aby zpomalil pole a následně odtlačil vůz do boxové uličky.
Závodní víkend bude dokončen v neděli, kdy bude zahájen poslední kvalifikační jízdou víkendu na druhý sprintový závod GT. Dále bude celý den patřit závodům všech nabízených kategorií ESET Cupu.