
Šéf Mercedesu Toto Wolff podpořil McLaren, který byl konkurencí osočen, že nelegálně pracuje s pneumatikami. Red Bull tým obvinil, že pneumatiky v horkých podmínkách chladí vstřikováním vody.
McLaren je třídou, co se týče správy pneumatik během závodu, zejména v horkých podmínkách. Závodní tempo týmu bylo silné i v druhé polovině sezóny 2024, a to natolik, že Red Bull tým obvinil z toho, že během Velké ceny Singapuru chladil pneumatiky vstřikováním vody.
Pirelli ani FIA žádné pochybení nezjistily, ale samotná sága pokračovala, když některé zdroje uvedly, že Red Bull monitoroval pneumatiky McLarenu pomocí termokamer. Zak Brown během víkendu v Miami reagoval na obvinění lahví vody s nápisem: „voda na chlazení pneumatik“ a naznačil, že Red Bull by měl zahájit oficiální protest, pokud je opravdu znepokojen ohledně legálnosti vozu MCL39.
Toto Wolff však žádné takové obavy nemá a domnívá se, že je na soupeřích McLarenu, aby odvedli lepší práci, a ne aby ukazovali prstem. „Myslím, že tým kolem Zaka, Andrei a Roba Marshalla, to jsou dobří lidé s morálkou.“
„Možná jsme si v minulosti často říkali, jestli na jejich vozech není něco hraničního. Ale nepochybuji o tom, že zůstávají v rámci pravidel. Prostě s tím vozem udělali pokrok. Pochopili, jak řídit pneumatiky, mnohem lépe než všichni ostatní a podle mého názoru je to naprosto legitimní.“
„Z pohledu vedení týmu bychom nikdy neměli, pokud někdo odvádí lepší práci než vy, říkat, že podvádí, protože to není správný přístup. Takže se prostě musíme stát lepšími a nakonec nezískat 30 nebo 35 sekund na 55 kol.“
Wolff vyzývá Mercedes, aby zlepšil správu pneumatik
Mercedes, stejně jako Red Bull, držel McLaren na uzdě během kvalifikace na VC Miami, ale závod byl důkazem, že je třeba zapracovat na závodě samotném.
George Russell skončil půl minuty za Oscarem Piastrim a Landem Norrisem. Není zde většího důkazu, že Mercedes má na čem pracovat.
„S pneumatikami nám to na delší trati prostě nejde. McLaren ukazuje, jak se to dá dělat, a do jisté míry si myslím, že Red Bull s Maxem to zvládají lépe. Řekl bych, že jsme solidní v tom, co děláme, ale oni rozhodně odvádějí vynikající práci tím, že jsou schopni jet rychle v zatáčkách, aniž by přehřívali pneumatiky.“