Whiting vysvětluje, proč byl start odložený

Whiting vysvětluje, proč byl start odložený

Do úvodní velké ceny odstartovali piloti až po dvou zaváděcích kolech, jelikož si chtěl být ředitel závodů Charlie Whiting jistý, že start proběhne bez jakéhokoliv nebezpečí.

Před startem nedělního závodu jsou běžně jezdci posláni do zaváděcího kola a poté, co se zařadí na své startovní pozice, je závod odstartován. Jenže dneska si museli piloti odkroužit ještě jedno extra zaváděcí kolo.

Důvody byly hned dva, a sice Sergio Pérez přejel svoji pozici na startovním roštu, a tím druhým bylo to, že maršál u vozu Daniela Kvyata zmáčkl tlačítko, které indikuje nějaký problém.

„Start jsem odvolal, protože jsem si nebyl jistý a já si chci být jistý pokaždé, nebo alespoň co nejistější,  že je všechno v pořádku, než stisknu tlačítko ‚start‘,“ vysvětluje Whiting pro Motorsport.com. „Nejdříve zastavil Sergio Pérez na špatné pozici, ale po pár vteřinách se začal pohybovat dopředu. V ten samý okamžik zmáčkl maršál zodpovědný za světelný panel na boku Kvyatova vozu žluté tlačítko, které indikuje problém.“

„Já ani moji kolegové z ředitelství závodu jsme problém neviděli, takže se nám jevila možnost odložit start a poslat jezdce do dalšího zaváděcího kola jako nejbezpečnější.“

Jasná odpověď, proč se u Kvyatova rozsvítil žlutý varovný signál, neexistuje. Ale nejspíš to byla jen maršálova nepozornost.

„Z videa bylo jasné, že s Kvyatovo autem nic nebylo ani on sám nic nesignalizoval, takže to klidně mohly být nervy ze strany maršála.“

„To zcela nevysvětluje, proč jej zmáčknul. Lidé ovšem dělají pod tlakem nepochopitelné věci.“

„V každém případě je klíčové, že nebylo jisté, zda je bezpečné odstartovat, proto se start zrušil. Nezdálo se, že by byl nějaký jezdec na vině, a proto ani jeden z nich nemusel startovat z boxové uličky,“ dodal Whiting.

Sdílejte na:
Zavřít