Výsledky FP1 VC Saúdské Arábie 2025: Nejrychlejší Gasly

Výsledky FP1 VC Saúdské Arábie 2025: Nejrychlejší Gasly

Závodní víkend v Saúdské Arábii je zahájen. Týmy čeká již třetí závodní víkend v řadě, ale továrny rozhodně nespí, jelikož pro tento závodní víkend představilo mnoho týmů nové díly na své monoposty. V úvodním tréninku předvedl nejrychlejší kolo Pierre Gasly, který navázal na velmi dobrou formu z Bahrajnu. Za Francouzem se umístili Norris a Leclerc.

Úvodní trénink v Saúdské Arábii se nesl ve znamení již tradičně teplého počasí, které na blízkém východě panuje. V Džiddě dosahovala teplota vzduchu více než 30 stupňů Celsia a teplota trati atakovala téměř 60 stupňů Celsia. Otázkou je, jak se budou jezdci moc prát s pneumatikami, Pirelli totiž pro letošní Velkou cenu zvolilo nejměkčí možné pneumatiky C3, C4 a C5.

Mnoho týmů nelenilo a dovezlo několik nových dílů na svoje monoposty. Ferrari dovezlo tři díly na zvýšení výkonu, McLaren dva, Sauber dovezl dokonce čtyři nové upgrady. Racing Bulls dovezli upgrady zaměřené na typ okruhu, stejně tak Haas a Aston Martin. Spolehlivost se pokusili novým dílem vyřešit v Red Bullu.

Jezdci se na trati objevovali již od úvodních minut, jako poslední vyjel na okruh Lance Stroll necelé dvě minuty po spuštění času. Většina jezdců vyrazila na okruh na žlutých sadách pneumatik, pár jedinců vyzkoušelo bílou, červená v akci nebyla. Mnoho monopostů zdobila flow-vis kapalina, která odhaluje tok vzduchu.

Andrea Kimi Antonelli si v prvním kole stěžoval na brzdový pedál. Po prvních pokusech byl nejrychlejší Oscar Piastri. Australan už během Velké ceny Bahrajnu hlásil, že mu nefunguje systém na pití a problémy přetrvávají i v Džiddě, Piastri si stěžoval na to, že situace stále není optimální a pití mu teče do helmy. McLareny s Georgem Russellem se v úvodní fázi tréninku střídali na nejvyšších příčkách pořadí.

Svůj Haas musel krotit Oliver Bearman, který po probrždění lehce lízl zeď. Do vysílačky hlásil, že netuší, co se stalo. Jack Doohan si ve vysílačce stěžoval na Aston, který jej v zatáčce nepříjemně překvapil. Mnoho pilotů však dělalo chyby, také Oscar Piastri se dotkl zdi, tak žádal své mechaniky o zkontrolování svého monopostu.

Carlos Sainz po několika odjetých kolech pochválil Williams, jelikož se mu zdálo velmi dobré, jak se monopost chová zejména v rychlých zatáčkách. Španěl po krátké pauze u mechaniků oblékl červené pneumatiky a zajel druhý nejrychlejší čas. Podle dat dokonce Williams opět disponuje velmi kvalitní maximální rychlostí na rovinkách.

Carlose Sainze napodobily další týmy, které svým jezdcům také obuly nejměkčí sadu pneumatik a časy na kolo se začaly zlepšovat. Nejrychlejší pokus předvedl Lando Norris, který druhému nejrychlejšímu nadělil čtyři desetiny. Max Verstappen po svém rychlém pokusu bilancoval především svůj první sektor, kdy si stěžoval, že jeho Red Bull nechce zatáčet.

Příliš se nedařilo nováčkům. Nejlepší pokus držel dvacet minut před vypršením časomíry Andrea Kimi Antonelli s 9. nejrychlejším časem. Postupem času se snižovala také teplota trati, která se pohybovala na hranici 46 stupňů Celsia, což týmům pomáhalo s přilnavostí. Ve slušné formě pokračoval Pierre Gasly, který střihl nejrychlejší kolo a svému týmovému kolegovi nadělil téměř vteřinu.

Racing Bulls zvolili jinou strategii než ostatní, 15 minut před vypršením časomíry ještě neměli vyzkoušenou jinou než střední sadu pneumatik. Hadjar navíc obkroužil zatím pouze osm kol a mechanici v garáži něco šroubovali, nejspíše došlo k výměně zadního křídla. Trápil se také Esteban Ocon, který kroužil na nejtvrdších pneumatikách a po přechodu na měkkou sadu byl ve spodních patrech pořadí.

Velmi dobře vypadaly rychlé pokusy od Williamsu, Sainz i Albon byli v první sedmičce pořadí. Carlos Sainz si následně ve vysílačce stěžoval na příliš velký provoz na trati a žádal, aby někdo z Ferrari vysvětlil jezdcům, že by se měli vyhýbat jinak a lépe.

Mezi piloty Red Bullu byl deset minut před vypršením času rozdíl pouhých tří tisícin, v té stejné době se na trať vydal po delší době i jejich sesterský tým, oba piloti vyjeli na červených pneumatikách. Liam Lawson předvedl jedenáctý nejrychlejší pokus, Isack Hadjar nedokázal zkompletovat rychlý pokus.

Alex Albon si v závěru stěžoval na vyvážení svého monopostu, podobně si stěžoval také Max Verstappen. Minutu před koncem zkompletoval rychlé kolo, které stačilo jen na patnáctou pozici. Nejrychlejší kolo tréninku tak zůstalo svítit u Pierra Gaslyho, který byl o pár tisícin rychlejší než Lando Norris. Prvních šestnáct pilotů bylo v jedné vteřině.

George Russell si v závěru stěžoval na své brzdy. Oscar Piastri si stěžoval na velmi horkou sedačku, že jej hodně pálily záda.

Pozice Jezdec Tým Čas Ztráta Počet kol
1 Pierre Gasly Alpine 1:29.239 24
2 Lando Norris McLaren 1:29.246 +0.007s 24
3 Charles Leclerc Ferrari 1:29.309 +0.070s 27
4 Oscar Piastri McLaren 1:29.341 +0.102s 24
5 Alexander Albon Williams 1:29.606 +0.367s 22
6 George Russell Mercedes 1:29.618 +0.379s 20
7 Carlos Sainz Williams 1:29.779 +0.540s 25
8 Lewis Hamilton Ferrari 1:29.815 +0.576s 26
9 Max Verstappen Red Bull Racing 1:29.818 +0.579s 25
10 Júki Cunoda Red Bull Racing 1:29.821 +0.582s 25
11 Liam Lawson Racing Bulls 1:29.907 +0.668s 18
12 Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:29.916 +0.677s 24
13 Kimi Antonelli Mercedes 1:29.934 +0.695s 23
14 Fernando Alonso Aston Martin 1:29.976 +0.737s 23
15 Isack Hadjar Racing Bulls 1:30.011 +0.772s 14
16 Jack Doohan Alpine 1:30.183 +0.944s 24
17 Lance Stroll Aston Martin 1:30.583 +1.344s 22
18 Oliver Bearman Haas 1:30.595 +1.356s 20
19 Esteban Ocon Haas 1:31.029 +1.790s 20
20 Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:31.038 +1.799s 22

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *