Němec není přesvědčen, že inovativní systém zatáčení může sám o sobě přinést Mercedesu rozhodující konkurenční výhodu. Ten je zatím nejrychlejší.
Sebastian Vettel se domnívá, že musí být obtížné ovládat vůz Mercedesu kvůli novému systému DAS (dual-axis steering). Situaci přirovnal k pilotování monopostu v žabkách.
”Viděl jsem to, mluvili jsme o tom na obědě,” řekl Němec. “Jistě, vypadá to zajímavě. Hádám, že fakt, že s tím jezdí, znamená, že je to legální.
Nevím, jestli to funguje. Hádám, že musí dát spoustu práce, než se s tím dá jezdit a zjevně není pro jezdce tak snadné s tím pracovat. Uvidíme, ale byla to pro nás novinka.”
Vettel přirovnal systém k F-průduchu, se kterým v roce 2010 experimentoval McLaren. Jeho systém tehdy vedl vzduch skrz kokpit na zadní křídlo. Jezdec pohybem ruky zakryl otvor ve stěně vzduchového vedení a přesměroval vzduch na zadní spoiler.
”Myslím, že je to trochu divné, musíte mít pocit, že vám každou chvíli může volant zůstat v ruce,” říká pilot Ferrari. “Pokud je to ale rychlejší a nejsou s tím problémy, zvolíte tu rychlejší variantu.
Před mnoha lety jsme měli F-průduch, řídili jsme na většině tratí jen jednou rukou.
Představte si, že chodíte běhat a máte svoje běžecké boty. Najednou vám někdo řekne, že máte běhat v žabkách. Taky to jde, ale je to úplně jiné.”