Verstappen: Nevím, zda je aktivní aerodynamika správný směr

Verstappen: Nevím, zda je aktivní aerodynamika správný směr

Max Verstappen vyjádřil obavy, zda se formule 1 ubírá správným směrem ohledně využití aktivní aeorodynamiky pro rok 2026. Aktuální koncept by, dle jeho slov, potřeboval jiné změny.

Již existující rámec pravidel pro příští generaci vozů F1 počítá s menšími a lehčími vozy, u nichž bude podíl spalovacího a elektrického pohonu rozdělen rovnoměrně 50/50. Zatímco předpisy ohledně motorů jsou již pro rok 2026 pevně stanoveny, aby přilákaly automobilky jako například Audi, tak změny ohledně šasi jsou stále nevyřešeným tématem. FIA již avizovala přechod na aktivní aerodynamiku, nicméně původní plány na pohyblivé zadní křídlo vyvolaly mezi týmy i jezdci značné pochybnosti. Simulace tyto pochybnosti následně potvrdily, kdy bude muset dojít ke zlepšení chování vozů. Možným řešením je zapojení aktivního pohybu předního a zároveň i zadního křídla.

Verstappen plány na úpravu pravidel poměrně zkritizoval a prohlásil: „Myslím, že na některých tratích, kde se spotřebuje hodně energie na kolo, se budeme muset vypořádat s určitými kompromisy.“

Nejsem si jistý, jestli bychom se měli vydat tímto směrem. Pro mě je důležitější prostě zkusit bojovat s hmotností vozů, zkusit to optimalizovat místo všech těch nástrojů a triků, které se snaží pomoci s předjížděním. Měl by existovat jiný způsob, jak ty pravidla změnit. Úplně taky nesouzním s tak velkým využíváním baterie, kde to na některých tratích může být dost na hraně. Samozřejmě, že na některých tratích to zase bude fungovat lépe. Určitě mi lidé budou oponovat, ale myslím si, že do roku 2026 máme ještě dost času na případné změny,“ dodává Verstappen.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jsem se dostal v roce 2005, kdy mě rodiče nemohli odtrhnout od obrazovky. Fascinuje mě technologie v motorsportu. Působil jsem i jako traťový maršál.

Další články autora →