Max Verstappen dostal penalizaci poklesu 3 míst na startu následující velké ceny. Stevardi usoudili, že jezdec Red Bullu nese hlavní vinu na nehodě s Lewisem Hamiltonem, ke které došlo během VC Itálie.
Hamilton i Verstappen byli nuceni po vzájemné nehodě v druhé zatáčce odstoupit ze závodu. Hamilton opustil boxy těsně před holandským jezdcem. Verstappen se poté dostal na úroveň Hamiltona a snažil se jej předjet vnější stopou, jenže jeho vůz skočil přes obrubník, který nasměřoval jeho zadní kolo do Britova vozu. Verstappenův red bull nakonec skončil ve vzduchu a následně přistál na vůz Mercedesu.
Another hugely dramatic moment in the Verstappen/Hamilton title battle 💥😮#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/P4J4bN6wX2
— Formula 1 (@F1) September 12, 2021
Verstappen tvrdil, že mu Hamilton nenechal dostatek místa, ale stevardi měli odlišný názor. Ti shledali vinným Verstappena, jelikož podle nich 23 letý jezdec nebyl dostatečně na úrovni soupeřova vozu a neměl tak nárok na prostor. Také bylo poznamenáno, že Hamilton byl v „úhybné stopě,“ ale Verstappen se nedokázal ze souboje stáhnout.
„Stevardi vyslechli pilota vozu 33 (Max Verstappen), pilota vozu 44 (Lewis Hamilton), zástupce týmů, shlédli video záznam a rozhodli, že pilot vozu 33 nese hlavní vinu na kolizi s vozem 44, ke které došlo v druhé zatáčce,“ stojí v prohlášení stevardů.
„Vůz 44 opouštěl boxy. Vůz 33 byl na hlavní rovince. 50 metrů před první zatáčkou byl vůz 44 jednoznačně před vozem 33. Vůz 33 začal brzdit pozdě a posunul se vedle vozu 44, v žádném bodě souboje ale nebyl vůz 33 dále, než za předním kolem vozu 44.
Během slyšení pilot vozu 33 tvrdil, že na vině byl pilot vozu 44, který ho po první zatáčce přitlačil na apex druhé zatáčky. Pilot vozu 44 tvrdil, že se pilot vozu 33 o předjetí pokusil příliš pozdě a měl zatáčku pustit buď přibrzděním nebo uhnutím za obrubníkem po levé straně.
Stevardi na kamerovém záznamu viděli, že pilot vozu 44 držel úhybnou stopu, přesto jeho pozice donutila vůz 33 jet přes obrubník. Dále na záznamu shledali, že vůz 33 nebyl v první zatáčce dostatečně vedle vozu 44. Podle názoru stevardů pilot vozu 33 provedl manévr příliš pozdě na to, aby měl právo na závodní prostor.
Přestože vůz 44 mohl být dále od obrubníku, aby nehodě zabránil, stevardi shledali jeho pozici za odůvodněnou a došli k závěru, že hlavní vinu za incident nese pilot vozu 33. Stevardi u trestu zdůrazňují, že posuzovali pouze samotný incident, nikoli jeho důsledky.“