V generálce na kvalifikaci si nejlépe vedl Sebastian Vettel, zatímco Lewis Hamilton podstatnou část tréninku strávil v boxech a následně nedokázal poskládat ideální kolo. Nejlepší ze zbytku pole byl Haas.
Úřadující mistr světa sice na začátku tréninku na trať vyjel, ale ze svého instalačního kola zajel ihned do boxů. Na jeho voze začali mechanici intenzivně pracovat, ovšem není jasné, co přesně tým objevil. Ani ze záběrů totiž nebylo vidět, na které části vozu probíhají případné opravy, jelikož před Hamiltonovo vozem vytvořilo sedm inženýrů živou zeď.
#F1 pic.twitter.com/ADekQ0vRu8— Formula 1 (@F1) 10. listopadu 2018
Brit se objevil na trati až ve druhé polovině tréninku. Ve výjezdovém kole se z jeho vozu opět linul zlověstně vypadající kouř. Jak se však ukázalo, nebylo to nic dramatického, a Hamilton poté odjel ještě několik dalších kol. Nicméně poskládat dostatečně rychlé kolo, kterým by překonal Ferrari Sebastiana Vettela, se mu nepodařilo. Na Němce, jenž zaznamenal nový traťový rekord v hodnotě 1:07.948, nakonec ztratil něco málo přes dvě desetiny.
Motory Ferrari se zdají být na okruhu Autódromo José Carlos Pace velmi silné, protože v nejlepší desítce se umístilo hned pět vozů s italskými pohonnými jednotkami. Za třetím Bottasem z Mercedesu se zařadil Kimi Räikkönen. Nejlepším ze zbytku pole byla americká stáj Haas, jejíž jezdci Kevin Magnussen a Romain Grosjean se umístili na sedmém, resp. osmém místě. A posledním jezdcem v nejlepší desítce, v jehož vozu taktéž pracuje agregát z Maranella, byl desátý nejrychlejší Charles Leclerc z týmu Sauber.
Solidní výsledek také zaznamenal Pierre Gasly, který překonal Leclerca o pouhých 46 tisícin. Druhé Toro Rosso s dnešním oslavencem Brendonem Hartleym za volantem bylo až šestnácté s půlvteřinovým mankem na francouzského závodníka.
pic.twitter.com/FzjlbYjWfA— Formula 1 (@F1) 10. listopadu 2018