
Formule 1 se vrací po dlouhé letní pauze v plné síle na okruhu Spa-Francorchamps. První trénink v pátek dopoledne patřil Räikkönenovi.
Räikkönen, s nímž Ferrari prodloužilo smlouvu i na příští rok, zajel na poslední chvíli čas 1:45.502 na ultra-měkké směsi pneumatik a zdolal tak prvního Hamiltona. Pilot Mercedesu ale ztrácel pouze pět setin sekundy a svůj nejrychlejší čas zajel na měkké směsi, což napovídá, že Mercedes mohl být o mnoho rychlejší. Třetí Vettel podobně jako Räikkönen zajel svůj nejrychlejší čas na ultra-měkké směsi, ale na Fina ztratil jednu a půl desetiny sekundy.
Čtvrté a páté místo obsadily vozy Red Bullu. Max Verstappen byl o pět setin rychlejší než Ricciardo, oba zajeli své časy na ultra-měkké sadě pneumatik. Jejich ztráta na Räikkönena se pohybovala kolem 8 desetin sekundy, což pro tým nemůže být moc hezký pohled.
Bottas stejně jako Hamilton také nenasadil ultraměkké pneumatiky a jeho čas na měkké směsi nebyl tak dobrý jako Hamiltonův a nakonec se propadl na šesté místo. V tréninku také udělal menší chybu, vydal se mimo trať do štěrku a škrtl o zeď, přičemž si lehce poškodil přední křídlo, ale v tréninku po rychlé opravě pokračoval.
Nejrychlejší ze zbytku byl na sedmém místě Carlos Sainz, který ale na šestého Bottase už ztrácel celou sekundu. Osmý byl Ocon a devátý Kvyat. První desítku uzavřel domácí jezdec Stoffel Vandoorne, který zajel před domácím publikem solidní kolo. Jolyon Palmer překonal týmového kolegu Nica Hülkenberga, když mu vzal jedenácté místo.
Felipe Massa, který byl donucen vynechat Velkou cenu Maďarska, neměl podařený návrat do kokpitu. Zvládl ujet pouze dvě instalační kola před těžkým nárazem do bariér, kterým zničil celou levou polovinu svého Williamsu. Při svém prvním kole neuhlídal záď vozu v zatáčce Malmedy a roztočil se, prolétl štěrkem a skončil v bariéře. Trénink byl na devět minut zastaven červenými vlajkami.
Pascal Wehlein se během tréninku také trápil, ale u něj za to mohly technické problémy s vozem, kvůli kterým první část tréninku strávil v garáži.
Hamilton, Vadoorne a Ericsson během tréninku zkoušeli zařízení Halo v rámci příprav týmů na příští rok, kdy bude toto zařízení povinné.
Pozice | Pilot | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:45.502 | 13 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:45.555 | 0.053 | 19 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:45.647 | 0.145 | 13 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 1:46.302 | 0.800 | 18 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:46.352 | 0.850 | 22 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:46.424 | 0.922 | 20 |
7 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:47.446 | 1.944 | 22 |
8 | Esteban Ocon | Force India | 1:47.670 | 2.168 | 27 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:47.851 | 2.349 | 20 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:47.865 | 2.363 | 18 |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1:47.930 | 2.428 | 14 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:48.037 | 2.535 | 15 |
13 | Fernando Alonso | McLaren | 1:48.252 | 2.750 | 18 |
14 | Sergio Perez | Force India | 1:48.452 | 2.950 | 19 |
15 | Lance Stroll | Williams | 1:48.541 | 3.039 | 24 |
16 | Kevin Magnussen | Haas | 1:48.615 | 3.113 | 20 |
17 | Romain Grosjean | Haas | 1:48.626 | 3.124 | 20 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:50.160 | 4.658 | 21 |
19 | Pascal Wehrlein | Sauber | 1:51.263 | 5.761 | 13 |
20 | Felipe Massa | Williams | 3 |