
V úvodních čtyřech závodech letošní sezóny se Ferrari zatím nepodařilo získat pódium. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur upozornil, že z jejich letošního monopostu se jim zatím nepodařilo extrahovat veškerý potenciál.
Do Bahrajnu přijelo Ferrari s upravenou podlahou, která měla zlepšit stabilitu SF-25. Podle Frédérica Vasseura se výsledky novinek více projeví až v Džiddě. Když ale týmy nyní dělí setiny sekund, je pro ně mnohem těžší extrahovat z auta maximum.
„Ty ingredience tam jsou, ale je to jako když vaříte a musíte tam ty ingredience dát ve správný čas,“ přirovnal Vasseur.
„Abych pravdu řekl, nezdá se mi, že jsme z toho auta zatím extrahovali maximum. Možná párkrát. Ale řekl bych, že to platí jak pro nás, tak i pro ostatní. I McLarenu se jedno z aut občas trápí trochu víc, i když oproti ostatním na gridu udělali větší krok.“
„Je to, jak to je. Před pár lety jste mohli odjet Q1 na střední pneumatikách a dostali jste se s jedním odjetým kolem do Q2. Dnes i top týmy musí občas nasadit až dva sety nejměkčích pneumatik.“
„To pole je velmi, velmi těsné, a kdykoliv uděláte chybu, můžete ztratit pět až šest pozic. A lidi z toho udělají takový závěr, že je z toho drama. My se soustředíme na čistý výkon a pět setin není žádné drama. Znamená to jenom, že to musíme v klidu analyzovat, jestli se chceme zlepšit. Byla to podle mě loni jedna z předností týmu, že dokázal využít i setin sekundy. Doufám, že letos půjdeme stejnou cestou.“
„Ten stint (během druhého tréninku) se nám podařil. Bohužel safety car vyjel poněkud brzo. Teď je problém – nebo plán – být mnohem konzistentnější, než mít dobrý stint v závodě nebo dobrý stint v Q3 nebo Q2.“
Jako příklad uvedl Velkou cenu Číny, kdy Hamilton vyhrál sprintový závod, ale v samotném závodě se týmu dařilo mnohem méně. Oba vozy byly diskvalifikovány, každý za porušení jiného pravidla.
„Pokud chceme udělat comeback a bojovat o vítězství, musíme mít mnohem konzistentnější víkendy. Tenhle (v Džiddě) začal dobře. Ale Čína byla dobrým příkladem – sprint a kvalifikace dopadla dobře a asi si nemyslíte, že bychom to auto od základu přestavěli poté, co jsme vyhráli sprint. Dělá nám to starosti.“
„Nechci mluvit o ostatních, ale jakmile na to příliš zatlačíte, tak za to zaplatíte v další zatáčce pneumatikami. Je to opravdu na hraně, je těžké najít správný balanc. Ale zlepšujeme se.“