V průběhu třetího dne testovacích jízd ve španělské Barceloně dostal namísto Kimiho Räikkönena, kterému bylo nevolno, příležitost v kokpitu Lotusu Davide Valsecchi. Ačkoli odjezdil jen 16 kol, se svým výkonem byl spokojený a věří, že pokud by měl příležitost nastoupit v prvním závodě v Austrálii, bojoval by o umístění mezi nejlepšími pěti.
Rezervní jezdec stáje Lotus byl s účinkováním v tréninkových jízdách seznámen jen 15 minut před zahájením, důvodem byly žaludeční problémy Kimiho Räikkönena, který měl vůz testovat původně. Absolvoval pouze 16 kol, což je nejméně ze všech ostatních, zajel devátý nejrychlejší čas a kromě drobných technických problémů, které vyvolaly červené vlajky, se mu celkem dařilo. Ital poté předal vůz Romainu Grosjeanovi, který dorazil z Francie a odjezdil zbytek testovacích jízd.
„Bylo skvělé vyzkoušet si monopost Formule 1 a odjezdit pár kol, ačkoli jen sedm z nich bylo bez zajetí do boxů,“ řekl italský závodník po testování nového vozu E21. „Nevidím jediný důvod, proč by jezdci stáje Lotus nemohli bojovat o umístění na stupních vítězů, tudíž bych sám sebe zařadil někam kolem pátého a šestého místa,“ řekl dále rezervní jezdec stáje.
„Chci být v nejbližší budoucnosti dostatečně rychlý, abych mohl bojovat o závodní sedačku ve Formuli 1. Pokud se budu i nadále soustředit na svou práci a budu na sobě tvrdě pracovat, nevidím jediný důvod, proč by se mi to nemohlo povést,“ řekl David Valsecchi.
Kromě jiného mluvil italský pilot také o tom, jak se dozvěděl, že bude vůz Lotusu testovat. „Nebylo to zcela ideální, dozvěděl jsem se to asi 15 minut před zahájením testů, ale byl jsem velmi šťastný. Největším problémem bylo, že všechny mé věci mám již v Austrálii, takže jsem musel použít vše Kimiho – sedačku, kombinézu boty… Vlastně všem krom spodního prádla,“ řekl s úsměvem Ital. „Nebyl to ale velký problém, věděl jsem, že budu sedět v sedačce bývalého šampióna, takže jsem věřil, že to bude velmi jednoduché,“ dodal.
Další práci pro tým odvede začátkem dubna na okruhu Paul Ricard, kde bude testovat dva roky starý monopost s letošními pneumatikami a motorem.