
Rezervní jezdec Aston Martinu a někdejší pilot McLarenu Stoffel Vandoorne označil úroveň závodění v Monaku za nudné. V porovnání s formulí E je zde prý mnohem méně akce či předjížděcích manévrů a současné monoposty F1 jsou již na historickou trať příliš velké.
Monako se tento víkend chystá po 82. uspořádat závod, který je jedním z vrcholů kalendáře formule 1. Stále se však objevují názory, že královna motorsportu již přerostla slavný městský okruh.
Monako je často považováno za vrcholnou zkoušku dovedností závodních jezdců, Nelson Piquet jízdu v evropském knížectví přirovnal k jízdě na kole po obývacím pokoji.
Od dob, kdy Brazilec ve formuli 1 závodil, se však monoposty značně zvětšily. To omezilo počet příležitostí k předjíždění, což klade mnohem větší důraz na velmi dobré kvalifikační výkony a závodní strategii.
Stoffel Vandoorne závodí ve formuli E za tým Maserati MSG Racing, a zároveň je rezervním pilotem Aston Martinu. Díky zkušenostem z formule 1 a formule E přidal zajímavé porovnání, jak se s monoposty obou závodních sérií závodí v úzkých uličkách Monaka.
„Tenhle závod v Monaku se pro nás ve formuli E opravdu proměnil v perfektní závod, na druhou stranu si myslím, že formule 1 je tady nudná, nedá se tu předjíždět,“ řekl jezdec s jednačtyřiceti starty v barvách McLarenu.
„Formule E je tady prostě dokonalá. Je tu tak akorát předjížděcích manévrů, je to pro nás ideální velikost trati. A my tady prostě milujeme závodit. Je to dobré pro náš šampionát, všichni chceme, aby uspěl, aby se stal větším a lepším s rychlejšími vozy,“ popsal Belgičan.
V názoru na budoucnost Velké ceny Monaka v kalendáři formule 1 se rozchází postoje starší a nové generace fanoušků.
Týmy budou nejspíše klást opět větší důraz na své výkony na jedno kolo ve snaze maximalizovat svůj kvalifikační výsledek. Jedná se o jeden z víkendů, kdy je kvalifikace naprosto klíčová, jelikož míst k předjíždění v uličkách Monaka mnoho není.
Vzhledem k neustálému hledání způsobů, jak zvýšit atraktivitu v Monaku, byl letos přidán nový prvek. Ve snaze okořenit závody letos FIA zavedla minimálně dvě povinné zastávky v boxech během nedělního závodu. Pomůže to k větší akci během Velké ceny? Uvidíme již v neděli.