V druhý den testů nejrychlejší Räikkönen

V druhý den testů nejrychlejší Räikkönen

Nejrychlejším jezdcem úterních testů byl Kimi Räikkönen s monopostem Alfa Romeo. Mercedes pak vzbudil vlnu pozdvižení poté, co na voze testoval systém DAS (dual-axis steering).

Kimi Räikkönen, který vůz C39 otestoval již během shakedownu ve Fioranu, stanovil nejrychlejší čas úterního dne. Včerejší čas Lewise Hamiltona se mu však nepodařilo překonat, ztratil na něj 115 tisícin sekundy.

Icemanovi se povedlo odjet 134 kol, na konci testů však zavinil první červené vlajky letošního roku. Kvůli technickému problému musel svůj monopost odstavit mezi zatáčkami 8 a 9. Komplikace nastala 17 minut před koncem, testy tak byly ukončeny předčasně.

Z počátku dne byl nejrychlejší Pérez. Letošní Racing Point ve značné míře připomíná loňský Mercedes W10 a rychlost růžových panterů tomu odpovídá. Ačkoliv byl ke konci překonán Räikkönenem, umístil se Mexičan na druhém místě.

Nejméně kol ze všech odjel Daniel Ricciardo, i přesto ale zajel třetí nejrychlejší čas. Australan jezdil jen dopoledne, během odpolední části se v černě zbarveném Renaultu proháněl Esteban Ocon, který skončil na 12. místě.

Alex Albon se dnes poprvé svezl s novou RB16 a umístil se na čtvrtém místě. Hned za ním skončil Pierre Gasly na AlphaTauri, jenž se dopoledne dostal do hodin. Na vině byly chladné podmínky a nedostatečně zahřáté pneumatiky.

Sebastian Vettel, který se měl testů zúčastnit už během včerejšího dne, se kvůli nevolnosti svezl teprve dnes. Odjel svých prvních 73 kol a obsadil šestou příčku. Charles Leclerc skončil osmý, dvojici Ferrari rozdělil George Russell na Williamsu. Stáj z Grove letos odstartovala pozitivně, mladému Britovi se povedlo odjet 116 kol.

Devátý nejrychlejší skončil úřadující mistr světa Lewis Hamilton. Mercedes se dnes postaral o veliké pozdvižení. Během onboard záběrů bylo možné vidět, jak si Hamilton v nájezdu na rovinku přisunul volant k sobě. Při brzdění jej naopak odtáhl zpět do původní polohy.

Mercedes svou vychytávku nijak nezakrývá. Nazval jej DAS (dual-axis steering) system a jeho funkcí je změna sbíhavosti pneumatik během jízdy. V paddocku se okamžitě rozvířila vlna diskusí, některé týmy zpochybňují jeho legalitu.

I Valtteri Bottas, který do stříbrného šípu usedl odpoledne, systém DAS využíval. Jeho jízda však byla ukončena předčasně po elektronickém problému. Ani komplikace šestinásobné mistry světa nezastavily, stuttgartská automobilka obkroužila 183 kol, což je nejvíce ze všech.

Lando Norris na McLarenu skončil desátý před jedenáctým Romainem Grosjeanem, který se ve čtvrté zatáčce roztočil a zabořil svůj Haas do bariéry.

Ze všech týmů odjel nejméně kol Renault, který se nedostal ani přes hranici sta kol. Zítra nás čeká poslední den z první části předsezónních testů. Ta další začne příští týden ve středu.

Sdílejte na:
Zavřít