Silniční síť na předměstí Albert Park v Melbourne, kde se koná GP Austrálie, by mohla v následujících dvou letech projít několika úpravami, mezi které spadá kromě nového povrchu také úprava samotné tratě.
V roce 1996 se po 11 letech v Adelaide GP Austrálie přestěhovala na předměstí Albert Park v Melbourne. S výjimkou dvou ročníků v letech 2006 a 2010 se zde pravidelně zahajuje sezóna mistroství světa.
Už delší dobu mluví vedení města o opravách silniční sítě, která je používána také pro běžný provoz. Melbourne má s F1 smlouvu do roku 2025, opravy pozemní komunikace by mohly být zahájeny buďto na konci letošního roku, nebo na konci toho příštího.
Kromě nového povrchu by zde mohlo dojít k úpravám samotné tratě. Australian Grand Prix Corporation (AGPC) diskutuje s vedením FIA o možných variantách úprav, které by měly zlepšit závodění.
„Během následujících dvou let položíme nový povrch tratě,“ potvrdil pro Motorsport.com ředitel AGPC Andrew Westacott.
„Momentálně vedeme dialog s vedením F1 o vývoji tratě. Tato trať odpovídala potřebám v roce 1996 a my chceme zařídit, aby držela krok se současnými monoposty. Některá místa bychom mohli rozšířit, jiná zakřivit atd.“
„Na všem pracujeme. Během závodu, který se má konat příští měsíc, budeme vědět, zda začneme pracovat za 12 nebo 24 měsíců.“
AGPC před několika lety zvažovala úpravu zatáček 11 a 12, které se v dnešní době projíždí velmi vysokou rychlostí. Plánem bylo vystavět zde šikanu, do které by museli závodníci tvrdě brzdit. Koncept ale neprošel realizací, podle FOM by vyšší atraktivitu závodů nepřinesl.
Podle Westacotta vytvoří AGPC několik různých konceptů, které následně prodiskutují s FOM.
„Pokud máte možnost něco změnit, musíte se podívat na všechny aspekty,“ prozradil Westacott. „Není pochyb o tom, že se monoposty mezi lety 1996 a 2020 vyvinuly, navíc nás čeká další změna pro rok 2021.“
„Nyní se předtím, než se vrhneme na samotné změny, můžeme podívat na všechny možnosti.“
„Momentálně řešíme asfalt a jeho dopad na degradaci pneumatik, mimo jiné také řešíme zatáčky a zda je můžeme poupravit.“
Westacott upozorňuje, že AGPC nemá v plánu měnit charakter tratě. Fanoušci se tak nemusí bát extrémních změn, které probíhají například na Zandvoortu.
„Nechceme změnit charakter tratě, navíc musíme vzít v potaz fakt, že je zde jezero, jsou tu hřiště. Nechceme měnit zatáčky 1, 2, 15 a 16. Nemůžeme jen tak jít a dělat zde extrémní změny. Neočekávejte nic ve stylu Zandvoortu, kde se rekonstruuje celý okruh.“
„Chceme řešit věci jako rychlost v boxech, šířku tratě, abrazi asfaltu. Jsme v neustálém kontaktu s vedením F1 a vedeme aktivní dialog.“