Podnik německého mistrovství vozů GT na rakouském Red Bull Ringu se do velké míry proměnil v zábavnou show populární dvojice Tomáš Enge – Albert von Thurn und Taxis: jezdci týmu Reiter Engineering skutečně dokázali vdechnout hranatému vozu Chevrolet Camaro konkurenceschopnost a bojovali o nejvyšší příčky. V sobotu se radovali ze stříbra jako z vítězství, v neděli zkušený Enge dokonce vedl, byl ovšem penalizován za přestupek na startu a později odpadl kvůli defektu.
Red Bull Ring ovšem prezentoval dva týdny před návratem do kalendáře F1 i další zajímavosti.
Minulý rok strávil Tomáš Enge v roli vývojáře německého ladiče Lamborghini, týmu Reiter Engineering. Mimo to vedl odnož Reiterova podniku pod jménem SaReNi, která se zabývala vývojem ohromného amerického vozu Chevrolet Camaro pro závody GT. Podobným projektem se v Německu již zabývaly i jiné týmy, posunout tuto hranatou obludu mezi špičku pole se ale zatím nikomu nepodařilo. Také výsledky Engeho jezdců Koxe a Von Thurn und Taxise roku 2013 nenapovídaly, že by vůz mohl letos opustit zadní pozice – trpělivost týmu, tvrdá práce a Engeho návrat do kokpitu však nejpozději minulý víkend přesvědčily všechny pochybující: na Red Bull Ringu byl černý camaro týmu Reiter měřítkem pro všechny ostatní. Gentlemen-driver Albert von Thurn und Taxis kvalifikoval vůz pro sobotní závod jako čtvrtý, jen 5 desetin za polemanem Oliverem Gavinem (Callaway Corvette) a Enge postavil neohrabaně působící monstrum v neděli dokonce do první startovní řady, hned vedle nejrychlejšího Keilwitze.
V sobotním závodě se týmu Reiter opravdu dařilo a postaral se o senzaci víkendu. Thurn und Taxis absolvoval výborný první stint a nemusel se za svůj výkon před profesionálem Engem stydět: výborným startem se katapultoval na druhou pozici a právě na tomto místě vůz Engemu předal. „Měnili jsme na jistotu a ztratili tím trochu času,“ shrnul po závodě Enge, který v boxech ztratil onen čas, který vylučoval příliš riskantní honičku za vedoucí dvojicí Gavin/Keilwitz. Druhé místo často odepisovaného vozu se oslavovalo jako vítězství a i konkurence stáji Reiter tento úspěch přála. „Stálo nás to tolik práce, slz a krve. Ten projekt vlastně neběžel moc dobře. Po kvalifikaci jsem ale tušil, že to teď konečně dobře dopadne,“ plakal na stupni vítězů velmi populární Von Thurn und Taxis.
Plakat mohl sympatický šlechtic i v neděli – aniž by se vůbec svezl. Enge šel do závodu s pocitem možného vítězství a při staru opravdu přehloupil polemena Keilwitze. Potom jasně vedl a měl další senzaci na dosah ruky. Bohužel se ale na startovní rovince nedržel v předepsané stopě, za což dostal penalizaci pětisekundové zastávky v boxech. Po této zastávce se nedokázal rozjet a vůz musel být odstaven…
Oba rakouské závody vyhráli Oliver Gavin s Danielem Keilwitzem, zatímco další dvě bývalé hvězdy F1, Heinz-Harald Frentzen a Jaime Alguersuari bojovali jen o pozice ve středu pole. Špičku celkové tabulky ADAC-GT-Masters převzali 17letý Kelvin van der Linde a René Rast, který hned spěchal do Le Mans, kde se bude o kopit dělit s Janem Charouzem.