Technický ředitel Red Bullu odhalil slabinu monopostu

Technický ředitel Red Bullu odhalil slabinu monopostu

Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché v rozhovoru odhalil, který důležitý element chybí RB19. Ačkoliv se letošní vůz zdá nedotknutelný, chybí mu rychlost v kvalifikacích na pomalejších okruzích, jako je například Singapur.

Red Bull se letos zdá neporazitelný a z patnácti závodů jich vyhrál čtrnáct. V Singapuru však sérii jejich vítězství překazilo Ferrari, když se Red Bull po celý víkend potýkal se správným nastavením vozu. Piloti Red Bullu se po nepovedené sobotě, kdy nepostoupili do poslední části kvalifikace, museli spokojit s pátým a osmým místem v nedělním závodě. Navzdory špatnému výkonu v Singapuru je však jejich vůz stále tím nejlepším na startovním roštu.

Pierre Waché, technický ředitel Red Bullu, si není jistý, zda se jedná o nejlepší vůz, jaký kdy vyšel z jejich továrny, těší se ale z jeho výkonu. „Od začátku sezóny je to velmi konkurenceschopný vůz, myslím, že to je rozdíl od předchozích vozů Red Bullu. Je z nich nejlepší? To nevím. Je velmi těžké to posoudit, ale oproti jiným vozům Red Bullu jsme s ním začali sezónu velmi silně.“

Mezi lety 2014 až 2021 bylo normální, že jejich vůz nezačínal na začátku roku dobře, ale s postupem sezóny a vývojem se neustále zlepšoval. Tento problém se nyní podařilo vyřešit a rudí býci jsou silní od začátku, Wachému však stále chybí něco, co by chtěl do příštího roku zlepšit. Tuto slabinu odhalil právě singapurský okruh. „Myslím si, že je jasné, že na pomalých tratích nejsme v kvalifikaci ti nejlepší. Tam jsme v porovnání s ostatními limitováni. V porovnání s tím, co předvádíme v závodě nám to může uškodit na celkovém výkonu. Například, pokud nejste v Monaku na pole position, je poměrně těžké vyhrát závod. To je určitě něco, na čem do příštího roku musíme zapracovat,“ myslí si.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny a člověk s tisícero koníčky. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →