První ze tří závodů bahrajnského víkendu byl zároveň i prvním závodem ročníku 2021. Do sezóny vykročil nejlépe junior Red Bullu Liam Lawson. Novozélanďan zvítězil stylem start-cíl před Indem Jehanem Daruvalou a silnou jedničkou českého týmu Charouz Racing System Davidem Beckmannem.
Obávaná post-kvalifikační árie protestů a diskvalifikací v pátek večer postihla „jen“ juniora Red Bullu Juriho Vipse (iregulérní spodek vozu). Jezdec týmu Hitech putoval na chvost pole a ostatní se posunuli o místo kupředu. V Charouz Racing Systemu nevěděli, zde se tomu mají smát, nebo ne: David Beckmann se sice posunul na deváté místo (na gridu nedělního hlavního závodu), pole position dopoledního sprintu ale padla do klína mladému Theo Pourchairovi ze stáje ART.
Za Beckmannem se na startu seřadili Liam Lawson (Hitech) a Oscar Piastri (Prema) – první dvě řady tedy vesměs tvořili debutanti. Až za nimi číhali zkušenější Jehan Daruvala (Carlin) s Richardem Verschoorem (MP). Skutečnost, že opravdoví favorité Felipe Drugovich (UNI Virtuosi), Christian Lundgaard (ART) a nejrychlejší včerejší kvalifikace Kuan-Jü Čou (UNI Virtuosi) okupovali jen pozice 8 až 10, měla podpořit záměr FIA o umělém „vystupňování napětí“. O takové napětí jistě nestál ani 11. špičkový Rus Robert Švarcman, jehož včera zradila elektronika, ani druhý Charouzův pilot, Brazilec Guilherma Samaia, který prostě neměl na více než 17. čas.
Velká francouzská naděje (a někdejší Charouzův šampion F4) Theo Pourchaire reagoval na první zhasnutí startovních světel roku 2021 zle a jen s velkou námahou za sebou udržel bojovného Beckmanna. Oba ovšem přelstil raketovým odpichem Lawson a novozélandský chráněnec Dr. Marka poté vedl pole do prvního z 23 sprintových kol. Čtvrtý za Beckmannem byl Daruvala, na pátou pozici se katapultoval kupředu Švarcman před podivně bledým Lundgaardem. Druhý vůz Charouz Racing Systemu Guilherma Samaiy držel úvodem 15. pozici.
Již ve druhém kole přišlo několik předních jezdců o naděje na první body sezony: Ticktum „sestřelil“ Verschoora (za což Brit obdržel penalizaci 5 sekund), Drugovich zavítal s poruchou do boxů a DAMS-Dallara Marcuse Armstronga utichla po šťouchanci s Ralphem Boschungem (Campos).
Prvních 15 monopostů poté na 9 kol demonstrovalo jakýsi „husí pochod“ v odstupech sekundy. Nikdo se sice nedokázal „utrhnout“, ke změnám pořadí ovšem také nedošlo. Až těsně před poločasem to byl Daruvala, který využil chybky Beckmanna a vystřídal Němce na třetím místě. Za vozem Antonína Charouze s číslem 14 nyní číhal nebezpečný Švarcman, vzápětí před nimi ale zpomalil Pourchaire a naděje českého týmu na výsledek „na bedně“ zase ožila. A nejen to: překvapivě dobře si vedl i Samaia, který v této fázi postoupil mezi top 10. Ovšem jen „na asfaltu“, protože s sebou vlekl břímě 5sekundové penalizace za příliš vysokou rychlost za předchozí neutralizace.
Závěrem závodu to byly oba vozy v lakování Red Bullu s Lawsonem a Daruvalou v kokpitech, kteří se dokázali od zbytku pole jasně odpoutat. Ind se začal výrazně tlačit na lídra, k rozhodujícímu útoku mu ale prťavý Lawson nikdy nedal příležitost. Novozélanďan, který letos nastoupí i v DTM, tedy slavil hned ve svém prvním závodě F2 své první vítězství! Jako vítězi si po problematické sezoně 2020 museli připadat i v týmu Charouz Racing System. Výborný Beckmann dovezl krásné třetí místo suverénně do cíle před bojujícími jezdci Premy a i Samaia by dojel mezi nejlepší desítkou, nebýt zmíněného trestu.
Do večerního sprintu vyrazí první desítka v obráceném pořadí. Pole position tedy připadne Vipsovi před Zendelim a Ticktumem – Beckmann dostane možnost dále obohatit své bodové konto z 8. startovní pozice (start závodu bude v 17:40).
1. | Liam Lawson | Hitech |
2. | Jehan Daruvala | Carlin |
3. | David Beckmann | Charouz Racing System |
4. | Robert Švarcman | Prema |
5. | Oscar Piastri | Prema |
6. | Christian Lundgaard | ART |
7. | Kuan-Jü Čou | UNI Virtuosi |
8. |
Daniel Ticktum |
Carlin |
12. |
Guilherme Samaia |
Charouz Racing System |