Shakedown před Santiagem

Shakedown před Santiagem

Co jsme viděli ve druhém závodě

Máme za sebou první dva závody. Po prvním závodě jsme byli v nervózním očekávání, co přinese ten druhý a nyní můžeme s jistotou říci, že ten první byl v porovnání s tím druhým nudný. Marrákešská ePrix byla strhující podívanou. Viděli jsme kolizi lídrů v první zatáčce, souboj o pódiová umístění včetně incidentu týmových kolegů, kteří bojovali o první místo. A poslední kolo? Naprosto strhující podívaná do posledního metru.

Vítězem se senzačně stal Jérôme d’Ambrosio s týmem Mahindra. Druhý Robin Frijns s Envision Virgin Racingem na něj do poslední zatáčky zle dotíral. Závod si pokazil už v první zatáčce úřadující šampion Jean-Éric Vergne s DS Techeetou, který začal brzdit velmi pozdě a navíc na špinavé části trati. Vedoucího Sama Birda s Envision Virgin Racingem pošťouchl a sám se roztočil.

Víkend se také nepovedl bývalému vicemistrovi světa F1 Felipemu Massovi, který s Venturi opět nedosáhl na bodové umístění a ještě se poškorpil s Nelsonem Piquetem jr. a Oliverem Rowlandem, kterým nešťastnými manévry znepříjemnil už první trénink.

Kdo přijíždí jako favorit

Nyní nás čeká druhá ePrix v Santiagu v Čile. Loňskou premiéru vyhrál Jean-Éric Vergne za zády s týmovým kolegou Andrém Lottererem a získali tak vůbec první double v historii samotného šampionátu Formule E.

Marrákešská ePrix ukázala, jak moc blízko jsou si jednotliví jezdci, ale dokonce i týmy. Už kvalifikace ukázala, že jí může vyhrát téměř kdokoliv, ale jezdec musí mít opravdu pevné nervy. Prvních patnáct jezdců se vešlo do jediné sekundy!

Kdo se umístí do první řady na startu, ale i v konečném pořadí, je naprostá loterie, jistě do toho nejvíce promluví jezdci Envision Virgin Racingu (Sam Bird, Robin Frijns), DS Techeetah (Jean-Éric Vergne, André Lotterer), BMW i Andretti (Antonio Felix da Costa, Alexander Sims). Překvapit by ale klidně mohlo Audi (Lucas di Grassi, Daniel Abt) a jednotlivě také Mitch Evans s Jaguarem a Sébastien Buemi s Nissan e.DAMSem.

Na co se můžeme těšit

Poslední závod ukázal na plno, jak moc se FE změnila. Už nejde o hodinový závod, který je založen na šetření energie, jezdci mají mnohem více práce s vozem v úzkých ulicích, protože jsou vozy daleko rychlejší. Stále musí však myslet na battery management a do hry také vstupuje strategie ohledně nového systému útočného módu.

Každý jezdec může využít útočného módu pouze, když projede určitou částí tratě, která je záměrně vymezená mimo ideální stopu, čímž jezdec riskuje ztrátu pozice, ale následně má k dispozici vyšší výkon (o 25 kW více) a výhodu nad soupeřem, který aktivační zónu neprojel. Stále však musí myslet na to, že má omezené množství energie a tak nemůže jezdit s útočným módem celý závod.

Kde sledovat

Formule E se během prvního závodu rozhodla opět zpřístupnit vysílání na YouTube i pro české fanoušky, aby nalákala a další závod už opět z YT stáhla. Živě tedy můžete závod sledovat na českém Eurosportu již tuto sobotu od 20:00.

Sdílejte na:
Zavřít