Britský jezdec Envision Virgin Racingu startoval do závodu ze čtvrtého místa. V posledních kolech se musel bránit rychlejšímu nováčkovi a ex-F1 jezdci Pascalu Wehrleinovi s Mahindrou, který jel teprve svou druhou ePrix. Napínavé to nepřestalo být ani po závodě, když během oslav týmu Envision Virgin Racing bylo oznámeno, že Birdův vůz je vyšetřován z důvodu podlimitní váhy. Nakonec se ukázalo, že jeho vůz limit jen těsně splňuje a oslavy tak nebyly předčasné.
Nebyla by to první penalizace. Nejvíce jich nasbíral Brazilec Lucas di Grassi s Audi Sport Abt Schaeffler, který vyhrál kvalifikaci, ze které byl následně diskvalifikován pro nedodržení pravidel během pomalého kola. Startoval tak poslední a během závodu dostal ještě další penalizaci za kolizi s Lopézem na GEOX Dragonu.
Závod měl skvěle rozjetý také Sébastien Buemi (šampion druhé sezóny) s Nissan e.DAMSem. Dotírajícímu Birdovi svojí vedoucí pozici daroval, když rozbil vůz na výjezdu ze zatáčky. Podobně na tom byl také Stoffel Vandoorne, který s přehledem získal fanouškovské zrychlení tzv. FanBoost a po polovině závodu, kdy už se zdálo, že doveze privátnímu týmu Mercedesu – HWA Racelabs první body, rozbil svůj vůz, který vezl na pěkném šestém místě.
Další nepovedený závod zažil Felipe Massa, který se potkal s vozem Nissan Olivera Rowlanda. Rowland mu nenechal dostatek místa na výjezdu z pomalé zatáčky a Massa rozbil svoje zavěšení o zeď.
.@MassaFelipe19 vs @oliverrowland1, round 2 👀 #SantiagoEPrix pic.twitter.com/EMYuQE7YSD
— Formula E (@FIAFormulaE) January 26, 2019
Náročnost závodu ještě zvyšovala špinavá trať a vysoké teploty šplhající se až ke 40°C ve stínu. Závod nedokončilo osm jezdců.
Třetí místo obsadil Daniel Abt s Audi Sport Abt Schaeffler a první body dovezl čtvrtým místem monackému týmu Venturi Edo Mortara. Druhý Envision Virgin s Robinem Frijnsem na pátém místě, za ním Mitch Evans s Jaguarem. Jediné BMW, které vidělo cíl, bylo Alexandera Simse, který cíl proťal třetí, ale ihned následovala penalizace a tak se propadl na sedmé místo. Vedoucí muž šampionátu Jérôme d’Ambrosio byl osmý a má náskok jednoho bodu před Birdem v poháru jezdců.
Mezi týmy vede Envision Virgin Racing před Mahindrou o devět bodů.
Nyní nás čeká krátká pauza a 16. února se Formule E podívá již po třetí do Mexico City.
Aktualizace
Jérôme d’Ambrosio dostal dodatečnou penalizaci za vyšší rychlost během plné fáze žluté vlajky, spadl tedy na desáté místo a nyní tak šampionát vede Bird.
Pozice | Jezdec | Tým | Vůz | Kola | Čas |
1 | Sam Bird | Virgin | Audi | 36 | 47m02.511s |
2 | Pascal Wehrlein | Mahindra | Mahindra | 36 | 6.489s |
3 | Daniel Abt | Audi | Audi | 36 | 14.529s |
4 | Edoardo Mortara | Venturi | Venturi | 36 | 17.056s |
5 | Robin Frijns | Virgin | Audi | 36 | 20.276s |
6 | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 36 | 23.755s |
7 | Alexander Sims | BMW | BMW | 36 | 27.590s |
8 | Oliver Turvey | NIO | NIO | 36 | 45.059s |
9 | Jose Maria Lopez | Dragon | Penske | 36 | 45.376s |
10 | Jerome d’Ambrosio | Mahindra | Mahindra | 36 | 46.984s |
11 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | Jaguar | 36 | 48.635s |
12 | Lucas di Grassi | Audi | Audi | 36 | 1m03.552s |
13 | Andre Lotterer | DS Techeetah | DS | 36 | 1m19.706s |
14 | Gary Paffett | HWA | Venturi | 35 | 1 Lap |
– | Oliver Rowland | e.dams | Nissan | 31 | DNF |
– | Antonio Felix da Costa | BMW | BMW | 23 | DNF |
– | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | DS | 22 | DNF |
– | Sebastien Buemi | e.dams | Nissan | 21 | DNF |
– | Stoffel Vandoorne | HWA | Venturi | 17 | DNF |
– | Maximilian Gunther | Dragon | Penske | 12 | DNF |
– | Felipe Massa | Venturi | Venturi | 12 | DNF |
– | Tom Dillmann | NIO | NIO | 10 | DNF |