Sainz nechtěl, aby Leclerc v jejich soubojích ztratil čas

Sainz nechtěl, aby Leclerc v jejich soubojích ztratil čas

Carlos Sainz říká, že jeho manévry vůči Charlesovi Leclercovi během Velké ceny Bahrajnu byly pod kontrolou a byly provedeny se záměrem zajistit, aby ani jeho týmový kolega neztratil čas.

Charles Leclerc se v úvodních fázi závodu pohyboval na druhém místě, tři pozice před týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Monačana náhle postihly výrazné problémy s brzdami, a tím pádem klesl za George Russella a Sergia Péreze. Proto se Sainz rozhodl zaútočit na svého kolegu po vnitřku do první zatáčky a Leclerc mu musel ustoupit na vnější stranu, díky tomu se Španěl dostal před něj a začal ujíždět.

Bývalý šampion formule 1 Jacques Villeneuve prohlásil, že rozhodnutí Ferrari neprodloužit se španělským jezdcem smlouvu znamená, že odmítne jednat v nejlepším zájmu týmu.

Sainz byl však překvapen, když bylo naznačováno, že mezi oběma monoposty Ferrari došlo ke střetu, a argumentoval tím, že k závodění s týmovým kolegou přistupuje uvážlivě.

„Nikdy jsem uvnitř vozu neměl pocit, že je to těsné,“ řekl Sainz ke svému manévru na Leclerca.

„Kdykoli předjíždím svého týmového kolegu, vždy se snažím nechat mu co nejvíce prostoru a snažím se to udělat vždy, když cítím, že mám vše plně pod kontrolou a neohrožuji žádné auto, a přesně to jsem udělal. Připadalo mi to jako velmi dobrý manévr, pohyby, a ano, vždycky si dávám pozor na Charlese (Leclerca – pozn. red.) a nedělám to tak, aby i on ztrácel čas nebo něco podobného,“ doplnil k souboji Španěl.

I přesto, že byl Sainz vedoucím jezdcem Ferrari na trati, klesl opět za Leclerca, když se tým při prvních zastávkách v boxech rozhodl upřednostnit Monačana. Španělský jezdec znovu stejným způsobem předjel Leclerca do první zatáčky, a poté se dostal i před Russella, čímž si vybojoval pódium. Sainz si však nemyslí, že by byl přehlížen, a svůj prodloužený stint hodnotí jako pozitivní.

„Nemyslím si, že to byl úmyslný undercut (dřívější zastávka v boxech ve snaze získat pozici – pozn. red.). Myslím, že Charlesovi (Leclercovi – pozn. red.) degradovaly pneumatiky asi o něco dříve než mně, a proto se rozhodli, že mě ponechají o tři nebo čtyři kola déle na trati. Upřímně řečeno, tato tři nebo čtyři kola byla velmi silná. Myslím, že se mi podařilo jezdit časy 1:37 na kolo. Vyplatilo se to tedy. A poté, ano, naštěstí to neohrozilo můj závod, protože jsem byl schopen poměrně rychle předjet Charlese a zaútočit na George (Russella – pozn. red.), kterého jsem také celkem rychle předjel, takže si nemyslím, že jsem na této situaci ztratil příliš mnoho času v závodě,“ dodal jezdec Ferrari.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →