Russell vysvětlil svou nehodu v druhém tréninku

Russell vysvětlil svou nehodu v druhém tréninku

George Russell prozradil, co stálo za jeho nehodou v úvodu druhého tréninku na Velké ceně Mexika. V osmé zatáčce mu monopost odskočil od obrubníku a svůj Mercedes už nedokázal pochytat.

George Russell havaroval patnáct minut po začátku druhého tréninku a zapříčinil červené vlajky, které zkrátily prodloužený trénink. Britovi se splašil monopost na obrubníku v osmé zatáčce a následně ve vysoké rychlosti narazil do bariéry v 9. zatáčce.

Russell musel navštívit i lékaře, jelikož si stěžoval na problémy s dýcháním. Rána působila na pilota Mercedesu přetížení 35 G. Naštěstí byl ještě před koncem tréninku propuštěn z péče lékařů.

„Stalo se to, že auto začalo odskakovat od země, a než jsem ho stačil zachytit, už jsem se točil,“ vysvětlil Russell pro Sky Sports F1. „Takže ano, dneska večer mají kluci zase hodně práce.“

Toto je pro Russella už druhá nehoda během jednoho týdne, jelikož během kvalifikace na VC USA taktéž havaroval. Do pátečních tréninků v Mexiku vyjel na starší specifikaci, jelikož nové díly, které přivezli do Texasu, jsou zdemolované. Na mechaniky tak čekala další bezesná noc.

V prvním tréninku se ale pohyboval na předních příčkách a pro Mercedes to vypadalo nadějně.

„Momentálně to vypadá, že je to jedna věc za druhou. Je to frustrující, protože v FP1 jsme byli opravdu silní, opravdu rychlí. Snažil jsem se jet stejnou stopou, řezat tu zatáčku a z nějakého důvodu to na mě v FP2 došlo.“

Druhý trénink byl ve znamení testování pneumatik Pirelli. To Russella trochu uklidnilo, protože se uskutečnilo jen málo jízd s ohledem na závodní víkend v Mexiku. Nic se ale nemění na tom, že Russell ztratil velké množství času a ve třetím tréninku ho čeká spousta práce, pokud se jeho monopost stihne opravit.

„Myslím, že FP2, protože to byl test pneumatik Pirelli, nebyl příliš cenný z hlediska toho, co se dozvíte do závodního víkendu. Takže jsem samozřejmě přišel o kola. Třetí trénink bude důležitý, jen doufám, že se nám podaří auto opravit.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →