Mechanikům rudých býků se podařil husarský kousek – zvládli zastávku v boxech pod 3 sekundy, což se aktuálně v F1 hodnotí jako dobrá zastávka. Ale tento pitstop proběhl úplně po tmě s monopostem RB14, který absolvoval sezónu 2018.
Rychlost mechaniků z Milton Keynes je už dlouhou dobu poměrně známá. Dokazuje to i skutečnost, že od roku 2018 vždy ovládli ocenění DLH Fastest Pit Stop Awards – takhle je oceněn tým, který má v součtu nejrychlejší zastávky v boxech během sezóny.
Úřadující šampioni se proto rozhodli, že zkusí své schopnosti otestovat na maximum a provedli pitstop po tmě. Mechanici prvně třikrát provedli zastávku, když měli zavázané oči a až následně se přesunuli do místnosti, kde nebylo světlo a měli zatemněné hledí.
Po deseti pokusech byl nejrychlejší čas zastávky 2,84 sekundy.
„Zastávka ve tmě byla výzva, kterou jsme jako závodní tým nikdy nečekali, že přijde, ale jak je typické pro Red Bull, zvykli jsme očekávat neočekávané,“ uvedl sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley.
„Zrak, schopnost vidět monopost a své týmové kolegy, co dělají, jsou nedomyslitelnou součástí úspěšné zastávky v boxech, takže když jsme o tyto věci přišli, představovalo to vážnou překážku. Nicméně se brzy ukázalo, jak je plynulý přístup týmu, jeho komunikace, schopnosti a soudržnost, takže daný úkol byl pak přirozený.“
„Na jejich výkon jsem opravdu hrdý. Čas 2,84 sekundy je velmi dobrý pitstop i za bílého dne. Rozhodně neříkám, že bych chtěl v závodě zhasnout světlo, ale to, že se nám podařilo takhle rychle a v naprosté tmě, ukazuje, jak dobře fungují mechanici. Svědčí o tom i to, že jsme šestkrát za sebou vyhráli ocenění DLH Fastest Pit Stop Awards,“ dodal Jonathan Wheatley.
Mechanici, kteří se podílejí na zastávkách v boxech, trénují pitstopy během celé sezóny a dbají na to, aby byly co nejrychlejší a nepřesnější. Díky tomu jsou týmy schopné během závodu mít zastávku i pod dvě sekundy. V letošním roce byl nejrychlejší McLaren v Kataru, kdy papájový monopost byl odbaven za 1,80 sekundy. Nejrychlejší pitstop Red Bullu byl v Maďarsku, kdy Sergio Pérez stál 1,98 sekundy.
K provedení „noční zastávky“ trvající zmiňovaných 2,84 sekundy rudí býci potřebovali 22 mechaniků, kteří deset pokusů zvládli během čtyř hodin. Na to, jak se jim to podařilo, se můžete podívat na přiloženém videu.