Mercedes se rozhodl nasadit na Red Bull Ringu revoluční systém DAS, který za jízdy upravuje sbíhavost pneumatik. Red Bullu se novinka nejevila jako legální a podal proti němu protest. Ten ale FIA zamítla.
Mercedes během předsezónních testů představil speciální systém, který přitažením či odtažením volantu upravuje sbíhavost předních pneumatik a tím snižuje jejich odpor a opotřebení.
Rivalům se pochopitelně revoluční systém, jenž dostal jméno DAS (dual-axis steering), zdál být za hranou technických pravidel. Jen Red Bull ale dotáhl celou věc až k projednání s FIA.
Šéf Red Bullu Christian Horner v pátek oznámil, že bude požadovat vyšetření systému, ale nebylo jisté, zda tým podá oficiální stížnost.
FIA v průběhu pátečního dne oznámila, že se Red Bull na FIA odvolal a na oba vozy Mercedesu, které během pátečních tréninků systém DAS využívaly, podal stížnost.
Po mítinku, který se konal v pátek večer, FIA shledala systém DAS legálním. Mercedes ještě před prvním nasazením s FIA diskutoval o interpretaci pravidel, aby později nedošlo k vzájemnému nedorozumění.
Systém DAS pravidla zjednodušeně řešeno neporušuje, jelikož jezdec pomocí volantu řídí pohyb kol. V tuto chvíli je irelevantní, zda zatáčením mění směr jízdy, nebo zda axiálním pohybem upravuje sklon pneumatik vůči vozovce.