Racing point začne používat větrný tunel Mercedesu pro vývoj auta pro rok 2020 v průběhu letošní sezóny.
Tým dříve známý pod jménem Force India využíval větrný tunel Toyoty od roku 2015. Teď tým oznámil, že v průběhu letošní sezóny začne používat větrný tunel Mercedesu. Ještě není známo, jestli stáj bude používat aktuální tunel Mercedesu, kde se testuje se šedesátiprocentním modelem vozu nebo starší tunel, kde se používá padesátiprocentní model monopostu.
Největší povolený model pro testování Formule 1 je šedesátiprocentní a jelikož stáj již dříve využívala tuto velikost modelu, je velice nepravděpodobné, že by zmenšovali své testovací modely.
Attention now turns to the #Bahrain test. @lance_stroll drives on Tuesday and @SChecoPerez on Wednesday.#F1 #racingpoint pic.twitter.com/BKDKpJ8NWe
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 31, 2019
Tiskový mluvčí stáje řekl, že výhodou využívaní větrného tunelu Mercedesu je blízkost k jejich základně na okruhu Silverstone, dále efektivita tunelu a úspora nákladů. Tento přesun by mohl potvrdit spekulace, že se Racing point plánuje stát „B týmem“ Mercedesu.
Inspirací by pro ně mohl být americký tým Haas, který využívá pravidla a nakupuje všechny povolené části od Ferrari. Racing point již od Mercedesu odebírá pohonnou jednotku, převodovku, elektroniku a hydrauliku, ale na rozdíl od Haasu si stále navrhuje a staví vlastní zavěšení.