R.S.17 je na změny počasí náchylnější než ostatní vozy, tvrdí Hülkenberg

R.S.17 je na změny počasí náchylnější než ostatní vozy, tvrdí Hülkenberg

Nico Hülkenberg podal ve své první kvalifikaci v barvách Renaultu velmi dobrý výkon. Pouhých 48 tisícin vteřiny odsoudilo Hülkenberga ke startu ze dvanácté pozice. Dosavadní průběh víkendu hodnotí pozitivně.

Hülkenberg zatoužil po třech letech ‚manželství‘ s Force Indií po změně a rozhodl se, že zkusí štěstí u továrního týmu Renault. Francouzská automobilka se vloni vrátila do Formule 1 coby tovární tým po odkoupení stáje Lotus. Od začátku bylo jasné, že vrátit se na výsluní bude pořádně těžké.

Vloni se potýkali s technickými problémy a vídávali jsme je zpravidla na konci startovního roštu. Za celou sezonu nasbírali osm mistrovských bodů, přičemž úspěšnější z dvojice Jolyon Palmer – Kevin Magnussen byl druhý jmenovaný.

Když se tedy rozhodovalo o tom, kdo zůstane s Renaultem i pro letošní sezónu, tak byl favorizován dánský talent. Proto bylo pro všechny překvapením, že se nakonec vedení stáje rozhodlo prodloužit s Palmerem.

Ale i Magnussen našel nové působiště, a sice u amerického týmu Haas. Místo po něm převzal právě Hülkenberg.

Mnozí si kladli otázku, zda Němec učinil správně a u Renaultu si spíše nepohorší. Přeci jen Force India skončila v poháru konstruktérů za nejlepší trojicí, zatímco bývalí šampioni se museli spokojit s devátým místem…

Chybu ale zjevně neudělal, protože pokud porovnáme výsledky tréninků a kvalifikace obou pilotů Force Indie a Renaultu, tak tam všechny Hülkenberg jasně převálcoval. O interním souboji nemluvě – zde Palmera doslova zajezdil do země. Šestadvacetiletý Brit se pohyboval na chvostu (19., 20., 19., 20.), zatímco Hülkenberg se nacházel až do posledních vteřin druhého segmentu kvalifikace mezi nejlepší desítkou.

Za zmínku stojí solidní páté místo ve třetím tréninku. Svou rychlost potvrdil i v kvalifikaci. V první dvacetiminutovce opět uzavíral nejlepší pětku a v nejlepší desítce se pohyboval až do posledních vteřin druhého segmentu, než ho vyšoupli jezdci Toro Rosso společně s Grosjeanem a Pérezem. „Vždycky jsem měl za to, že Haas je celkem dobré auto. Věděl jsem, že v zimních testech blafovali a neukázali všechno. Ale když jste je sledovali z kraje trati, mohli jste zpozorovat, že to s tím autem jde,“ vysvětluje Hülkenberg, jehož od postupu do Q3 dělilo opravdu málo: „Samozřejmě, že nemůžu být stoprocentně šťastný. Je to velmi těsné. Pro nejlepší desítku mi chyběla jedna desetina. Je to škoda,“

Počasí si v na okruhu v Albert Parku řeklo o slovo a právě Renault na to doplatil. „Po začátku kvalifikace se podmínky mírně změnily. Zatáhlo se a bylo větrno, což nás trochu ovlivnilo a ztratili jsme díky tomu výkon,“ prozradil Hülkenberg. Je ale přesvědčený, že i přesto mohl skončit o něco lépe: „Kdybychom se bývali se vším vypořádali, tak bychom museli být mezi prvními deseti. Zůstávám optimistický. Máme dobré auto a žádné velké potíže. Ale ráno to pro nás také bude velká lekce. Při první opravdové závodní délce se toho ohledně auta dozvíme hodně.“

„Byla to slušná první kvalifikace v novém týmu. Rozhodně máme dobrou rychlost a dobrý výchozí bod. Mohlo to být lepší. Ale diskutovat o tom teď nemá cenu. Je to tak, jak to je. Máme to, co máme. A zítra nastoupíme do závodu s balíkem, který momentálně máme,“  hodnotí Hülk v rozhovoru pro motosport-magazin.com

Co se rychlosti týče, tak ta zatím splňuje jeho očekávání: „Naše rychlost je přibližně tam, kde jsem ji před víkendem očekával. Ale zůstávám toho názoru, že v závodě můžeme jezdit v nejlepší desítce.“

A jak je spokojený s motorem? „Samozřejmě, že bych měl rád od Renaultu více výkonu. Ale ještě pořád nevím přesně, kde se nacházíme. Během závodu si o tom udělám jasný obrázek,“ řekl vítěz 24-hodinovky LeMans.

Pascal Wehrlein na předsezónních testech uvedl, že někteří jezdci v Austrálii svůj start pokazí, protože na ně čeká více zodpovědnost a starty budou těžší, než bylo zvykem. Podle Hülkenberga budou hrát starty důležitou roli.

 „Naše starty byly doposud dobré. Ale teprve zítra to bude důležité. Sám jsem zvědavý, jak se to vyvine. Ale když pomyslím na to, jak je předjíždění náročné, tak to může být pro průběh závodu rozhodující,“ cituje jeho slova speedweek.com

Co stojí za tím, že Palmer za Hülkenbergem tolik zaostává? Na Palmerově voze zlobila technika, ale co bylo příčinou, zůstává otázkou. „No jo, měl velmi náročný víkend a pár problémů – u kterých ovšem také přesně nevím, co je způsobilo. Ale zřejmě tu nějaký problém je, a to, co jsme dnes viděli, není reálné,“ zastává se svého parťáka Hulk.

„Den opravdu neprobíhal podle plánu. Neměl jsem žádný grip a bojoval jsem s brzdami. Včera se auto chovalo mnohem lépe. Na měkkých pneumatikách a s větším množstvím paliva jsem byl rychlejší. Proto něco nehraje,“ zamýšlí se nad nepovedenou kvalifikací Palmer, který do zítřejšího závodu odstartuje z předposledního místa.

Sdílejte na:
Zavřít