Prvních 5 kol určí vyhlídky Mercedesu, říká George Russell

Prvních 5 kol určí vyhlídky Mercedesu, říká George Russell

Britský pilot prozradil, že během prvních pěti kol s novým Mercedesem, bude vědět, jestli Stříbrné šípy budou mít dobrou sezónu. George Russell poprvé vstupuje do sezóny jako vedoucí jezdec týmu, protože Andrea Kimi Antonelli bude v královně motorsportu debutovat.

Mercedes si v loňské sezóně připsal na své konto 4 vítězství (Rakousko, Velká Británie, Belgie a Las Vegas), nicméně monopost W15 měl velmi úzké provozní okno a byl nevyzpytatelný na konkurenceschopnost vůči soupeřům. Stříbrné šípy se tak umístily v Poháru konstruktérů až na čtvrtém místě.

George Russell přiznal, že Mercedes se během zimní přestávky připravoval více než kdykoliv předtím, aby minimalizoval možnost neočekávaných problémů. Brit tak během prvních pár kol s novým monopostem W16 dokáže posoudit, jestli se tento přístup vyplatil.

„Myslím, že během pěti kol poznám, jestli nás čeká dobrá sezóna, nebo ne. A v posledních letech jsme během prvních pěti kol věděli, že nebudeme bojovat o titul. Nebo jsme alespoň na začátku sezony věděli, že nebudeme bojovat,“ uvedl Brit během akce F175 v Londýně vybraným médiím včetně Motorsport Week.

„Takže mám pocit, že jak jsem řekl, v této sezóně to bude mnohem robustnější, ale všechny týmy jsou teď tak konkurenceschopné. A všichni vědí, jaké měli limitace v posledních třech letech.“

„Pokud přineseme výkonnost, kterou očekáváme, měl by to být dobrý krok vpřed.  Ale viděli jsme to u mnoha jiných týmů, které přinesly upgrade a nefungovalo to. Nikdy není nic jisté, ale jako tým jsme v roce 2023 zřejmě prošli takovým obdobím, kdy jsme nevyhráli žádný závod. Došlo k velké restrukturalizační změně, kdy se vrátil James Allison (technický ředitel Mercedesu – pozn. red.), který se skutečně zasadil o nový přístup,“ vysvětloval dále George Russell.

„Doufám, že se toho trochu dočkáme i v roce 2025. Samozřejmě, že rok 2026 je velký (na změny pravidel – pozn.red.), ale jsem optimista, že můžeme mít slušnou sezónu.“

Na otázku, proč Mercedesu trvalo dlouho dobu, než se vyrovnal s pravidly s přízemním efektem, britský pilot odpověděl: „Myslím, že v roce 2022 bylo s vozem více problémů, než se na první pohled zdálo. A všemu dominovalo poskakování a my jsme nedokázali rozklíčovat, co je poskakování a co jsou špatné vlastnosti uvnitř vozu. Takže vyřešit poskakování trvalo dobrých 18 měsíců.“

„Pak jsme uznali, že máme trochu problém s odpružením. Změnili jsme odpružení. To pak způsobilo problém s vyvážením. A tyhle věci prostě vyžadují čas. A myslím, že když něco klapne a funguje, někdy také nevíte, proč tomu tak je.“

„Loni jsme jeli do Las Vegas a dominovali jsme. Rád bych vám přesně řekl, proč tomu tak je. Máme pár nápadů, proč by to tak mohlo být. Ale neexistuje jasná odpověď, která by říkala, že to je důvod, proč jste tam byli tak silní. A další důvod, proč jsme byli tak slabí jinde,“ vysvětloval pohled týmu George Russell.

„A myslím, že to je případ každého z nás. Například i u McLarenu. Myslím, že ani oni nevěřili, že by mohli najít takovou výkonnost, jakou našli. Prostě to musí všechno fungovat dohromady. Jak už jsem řekl, letos si více věřím díky práci, kterou jsme odvedli na simulátoru. Máme několik opravdu skvělých jezdců na simulátoru, kteří vynakládají velké úsilí. Kimi (Antonelli – pozn. red.) také odvádí opravdu skvělou práci. Jsem si mnohem jistější, že nespadneme do pasti jako v předchozích letech,“ dodal na závěr pilot Stříbrných šípů.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *